اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از سفر وزیر بهداشت به کاشان

از رونمایی تمبر 25 ساله تا تقدیر از "اولین"‌های پزشکی کاشان

خبرگزاری فارس: رونمایی از تمبر فعالیت 25 ساله دانشگاه علوم پزشکی کاشان و تقدیر از اولین‌ها و پیشکسوتان جامعه پزشکی کاشان از جمله برنامه‌های سفر یک‌روزه وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به کاشان بود.

از رونمایی تمبر 25 ساله تا تقدیر از "اولین"‌های پزشکی کاشان

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مرضیه وحیددستجردی در ابتدای سفر امروز خود به این شهرستان ساختمان مرکزی فوریت‌های پزشکی کاشان را با وسعت یک‌هزار مترمربع و با صرف هزینه 7 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی و خیرین افتتاح کرد.

وی همچنین برای افتتاح دومین طرح در بیمارستان اعصاب و روان کارگرنژاد کاشان که در وسعت 6 هزار و 600 مترمربع و با هزینه‌ای حدود 70 میلیارد ریال احداث شده، حضور یافت و از بخش‌های مختلف آن دیدن کرد و آن را به عنوان بهترین بیمارستان روانپزشکی کشور به لحاظ شرایط فیزیکی و برخورداری از برخی امکانات قلمداد کرد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ادامه با حضور در کنار قبور شهدای گمنام دانشگاه علوم پزشکی کاشان با قرائت فاتحه‌ای، نسبت به مقام ایثار و شهادت ادای احترام کرد و سپس در همایش گرامیداشت ربع قرن فعالیت این دانشگاه حضور یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان: دانشکده‌های علوم پزشکی کاشان به عدد شش می‌رسد  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در ابتدای این همایش با گرامیداشت ربع قرن فعالیت و خدمت این دانشگاه در عرصه سلامت و بهداشت این شهرستان اظهار داشت: با دریافت موافقت اصولی دو دانشکده تعداد دانشکده‌های این دانشگاه به شش دانشکده افزایش می‌یابد.

محمدحسین اعرابی با اشاره به تحصیل 2 هزار و 300 دانشجو در 56 رشته تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی کاشان یادآور شد: نیمی از این رشته‌ها مربوط به تحصیلات تکمیلی هستند.

وی با قدردانی از تلاش‌های وزیر بهداشت در طول سکانداری حوزه سلامت کشور خاطرنشان کرد: بیش از 14 رشته از رشته‌های تحصیلات تکمیلی این دانشگاه در زمان وزیر فعلی بهداشت درمان و آموزش پزشکی محقق شده‌است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان همچنین در مورد اقدامات پژوهشی این دانشگاه از وجود پنج مرکز تحقیقاتی در این مرکز دانشگاهی خبر داد و افزود: دو مرکز تحقیقاتی نیز در حال اخذ مجوز است.

وی وجود 176 نفر اعضای هیئت علمی را هرم مناسبی برای پیشرفت دانشگاه علوم پزشکی کاشان دانست و عنوان کرد: 129 نفر از این تعداد رسمی هستند و بیش از نیمی از آنها بالای 20 سال سابقه دارند.

نماینده کاشان و آران و بیدگل در مجلس: وزیر بهداشت به اندازه 10 وزیر تلاش می‌کند

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه میزان تلاش وزیر بهداشت را به اندازه 10 وزیر دانست و حضور ایشان را در این دو شهرستان سبب مباهات و افتخار مردم این منطقه قلمداد کرد.

عباسعلی منصوری در ادامه با اشاره به خاطره‌ای از دیدار خود با وزیر بهداشت گفت: در ملاقات با ایشان دو پیشنهاد یکی سفر به کاشان و دیگری بسته پیشنهادی شامل 14  مشکل از مشکلات حوزه انتخابیه ارائه شد که بعد از بررسی و تائید چهاردهمین مشکل، هر دو بسته پیشنهادی مورد قبول واقع شد.

وی بیان داشت: به وسعت تک تک نفرات مردم کاشان و آران و بیدگل که یک دریا محبت در آن نهفته است از وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به خاطر حضورشان در این شهرستان‌ها سپاسگزارم.

معاون وزیر بهداشت: جهاد علمی با تلاش معمولی علمی متفاوت است

معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز در این مراسم با قدردانی از بانیان برگزاری همایش گرامیداشت فعالیت ربع قرن دانشگاه علوم پزشکی کاشان خاطرنشان کرد: حیات پرافتخار دانشگاه نمونه‌ای بر حقانیت تلاش‌های علمی و پربار بودن زحمات جمهوری اسلامی در زمینه ارتقای علمی به ویژه حوزه سلامت و بهداشت است و باید منتظر درخشش بیشتر این منظومه از منظومه‌های معرفتی آموزش عالی کشور در آینده باشیم..

محمدعلی محققی تلاش‌های دانشجویانی که نام دانشگاه را برپا کردند را چراغ راه آینده خواند و اضافه کرد: برای اینکه هدف‌های آینده علمی و فناوری سلامت کشور تحقق یابد باید پایه‌های فعالیت بر مبنای اصول ایمان اخلاص و تلاش توأم با معنویت برپا شود.

وی با متفاوت دانستن جهاد علمی با تلاش معمولی علمی بیان داشت: در جهاد علمی دستیابی به نقطه‌های درخشان مرجعیت علمی، قطع وابستگی در تمام شئون و حرکت در مسیر آرمان‌های مقدس حتمی و قطعی است و هر مانعی در این مسیر برداشته می‌شود.

وزیر بهداشت: 25 دانشجو در دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان پذیرش می‌شوند

در ادامه این مراسم وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی با قدردانی از دانشگاه علوم پزشکی کاشان برای تجلیل از پیشکسوتان حوزه سلامت این شهرستان اظهار داشت: بزرگترین افتخار دانشگاه علوم پزشکی کاشان 25 سال خدمتگزاری به مردم است.

مرضیه وحیددستجردی از جذب 25 دانشجو برای دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تا پایان بهمن‌ماه سال‌جاری خبر داد و گفت: در رشته داروسازی نیز در سال آینده جذب دانشجو در این دانشگاه صورت می‌گیرد.

وی در ادامه از تدوین سند آمایش سرزمینی به عنوان یکی از اقدامات وزارت بهداشت در بخش آموزش نام برد و افزود: با این سند اجرای سطح‌بندی و توسعه علاوه بر خدمات بهداشتی و درمانی در حوزه تحقیقات صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به رتبه 20 ایران در حوزه پزشکی در بین 200 کشور جهان از رونمایی 10 داروی جدید تا پایان سال‌جاری خبر داد.

وزیر بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی همچنین رتبه حال حاضر کشورمان در حوزه داروسازی را عنوان 16 جهان اعلام و خاطرنشان کرد: پس از عرضه 14 دارو در اواخر سال گذشته، که 12 مورد آن داروی بیوتکنولوژیک بود تا پایان سال‌جاری نیز شاهد رونمایی 10 داروی جدید هستیم.

وی رشد کشورمان در بخش تحقیقات را چشمگیر توصیف و عنوان کرد: تعداد مقالات با نمایه ISI در ابتدای سال 2012 نسبت به مدت مشابه آن در سال 2011 افزایش 42 درصدی را نشان می‌دهد.

تقدیر از اولین‌های پزشکی کاشان/رونمایی از تمبر 25 فعالیت 25 ساله

در ادامه این مراسم پس از تقدیر پیشکسوتان حوزه بهداشت و درمان شهرستان کاشان، از تمبر 25 سالگی فعالیت دانشگاه علوم پزشکی کاشان رونمایی شد و سپس شرکت‌کنندگان در این همایش به همراه وزیر بهداشت از نمایشگاه دستاوردهای ربع قرن فعالیت دانشگاه علوم پزشکی کاشان بازدید کردند.

افتتاح پلی‌کلینیک تخصصی و فوق‌ تخصصی بوعلی و ساختمان مسکونی پزشکان بیمارستان شهید رجایی آران و بیدگل و کلنگ‌زنی بیمارستان 280 تختخوابی کاشان از برنامه‌های پایانی سفر یک روزه وزیر بهداشت به کاشان بود.

انتهای پیام/غ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول