اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مه‌ولات:

دفاع مقدس نمادی از شور و شعور حسینی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه مه‌ولات گفت: دفاع مقدس نمادی از شور و شعور حسینی برای جاودانگی انقلاب اسلامی است.

دفاع مقدس نمادی از شور و شعور حسینی است

حجت‌الاسلام محمد‌علی میری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: ورود به ماه محرم نیازمند آمادگی‌های قلبی و روحی برای عزاداری حقیقی و پایداری نام حسین (ع) و یاد نهضت عاشورا است.

وی افزود: در هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس شعار «حسین، حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست» انگیزه رزمندگان جمهوری اسلامی ایران برای پایداری و جاودانگی انقلاب اسلامی و مبارزه حق در مقابل باطل بود.

میری با تاکید بر اینکه باید نیات در عزاداری امام حسین (ع) رنگ خلوص و باورمندی داشته باشد، خاطرنشان کرد: ماه محرم و صفر باید با ایجاد تلنگر و احیا اعتقادات و باورها همراه باشد نه اینکه فقط به عزاداری و سیاهپوش کردن ظاهر و سطح شهر خود بسنده کنیم.

وی تصریح کرد: مبنای عزاداری محرم باید معرفت‌شناسی سید‌الشهدا و نهضت عظیم عاشورا باشد، فلسفه قیام عاشورا سرشار از آموخته‌ها و نکته‌های انسانیت و آزادگی است و جوان امروز باید به دنبال بررسی ابعاد مختلف عاشورا باشد.

امام جمعه مه‌ولات در رابطه با درس‌های عاشورای حسینی و قیام سید‌الشهدا گفت: نگاه استدلالی به قیام سیدالشهدا و 72 تن از اصحاب آسمانی حضرت، ناگفته‌ها و نادانسته‌هایی از عاشورا را به ما درس می‌دهد که شاگردی در این مکتب سبب تاریخ‌سازی و جاودانگی پرچم اسلام و انقلاب اسلامی می‌شود.

وی ادامه داد: امروز سایه توطئه دشمن با هدف‌گیری جوانان انقلاب اسلامی به وسیله جنگ نرم بر کشور سایه انداخته و در این برهه زمانی، آموزه‌های عاشورا و درس‌های قیام سید‌الشهدا مایه نجات‌بخش جوانان است.

میری با تاکید بر نقش خطیر مداحان و سخنرانان مجالس محرم و صفر گفت: نگاه معرفتی و استدلالی را باید در راس سخنرانی‌ها یادآور شد؛ محرم فرصت خوبی برای بازیابی و بازخوانی تکلیف عبد در برابر عابد بوده و تاثیرگذاری بر عزاداران حسینی منوط بر کیفیت و حقیقت‌گویی مداحان و سخنرانان محافل سوگواری امام حسین (ع) است.

وی تصریح کرد: برپایی نماز ظهر عاشورا بزرگترین قیام در این روز و احیا درس‌های عاشوراست.

انتهای پیام/آ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول