اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع دستی خراسان‌رضوی خبر داد

آموزش 1600 علاقمند صنایع دستی در خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی خراسان‌رضوی از آموزش رایگان هزار و 600 علاقمند به فراگیری رشته‌های صنایع دستی در سطح خراسان‌رضوی خبر داد.

آموزش 1600 علاقمند صنایع دستی در خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری خراسان‌رضوی سیدجواد موسوی گفت: از ابتدای سال 91 تاکنون هزار و 600 علاقمند به فراگیری رشته‌های صنایع دستی در 15 رشته صنایع دستی تحت آموزش‌های رایگان این اداره‌کل قرار گرفتند.

وی افزود: این افراد که شامل هزار و 396 نفر زن و 195 نفر مرد بوده‌اند در رشته‌هایی همچون ابریشم‌بافی، تذهیب، تراش سنگ‌های قیمتی، گلیم‌بافی، فرتش‌بافی و نواربافی تحت آموزش قرار گرفته اند.

معاون صنایع دستی خراسان‌رضوی عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون در 22شهرستان استان خراسان‌رضوی کلاس‌های آموزشی دائر بوده است که بیشترین این افراد در مشهد آموزش دیده‌اند.

این مسئول ابراز داشت: هم اکنون در مشهد مراکز آموزشی در زندان و کانون اصلاح و تربیت نیز فعال هستند.

موسوی با اشاره به اینکه هم‌اکنون این معاونت آموزش عملی و صدور گواهی آموزشی مهارت را در هفت هنرستان سطح استان به عهده دارد، متذکر شد: از ابتدای سال تاکنون در هفت هنرستان شهرستان‌های مشهد، نیشابور و بایگ در رشته‌های چاپ باتیک و قلمکار، تراش‌سنگ، نگار‌گری، تذهیب و معرق چوب 35 هنرجوی مرد و 109 هنرجوی زن، موفق به دریافت گواهینامه شده‌اند.

انتهای پیام/70002/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول