اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل انجمن دوستداران میراث فرهنگی تاریانا:

شهرداری اهواز سازه‌های قبرستان تاریخی را جمع‌آوری کند

خبرگزاری فارس: مدیر عامل انجمن دوستداران میراث فرهنگی تاریانا خوزستان گفت: شهردار اهواز برای جمع‌آوری سازه‌هایی که قبرستان تاریخی پارک کوهساران را تخریب می‌کند اجرا کند.

شهرداری اهواز سازه‌های قبرستان تاریخی را جمع‌آوری کند

سعید محمدپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: قبرستان تاریخی پارک کوهساران به دلیل اینکه چندین روش تدفین را در دوران کهن نشان می‌دهد و بخشی از تاریخ دیرینه خوزستان را معرفی می‌کند دارای اهمیت است و باید حفظ شود.

 

وی افزود: این قبرستان در محدوده شهر تاریخی هرمز اردشیر قرار دارد و در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است از این رو، شهرداری اهواز و  اداره کل میراث فرهنگی خوزستان باید متوجه این موضوع باشند و مشکلات این قبرستان تاریخی را برطرف کنند.

محمدپور تاکید کرد: سهل‌انگاری هیچ دستگاه و نهادی در توجه نکردن به میراث فرهنگی به عنوان شناسنامه این سرزمین قابل پذیرش نیست و خیانت به تاریخ، فرهنگ و هویت یک ملت محسوب می‌شود.

 

مدیرعامل انجمن دوستداران میراث فرهنگی تاریانا خوزستان از شهرداری خواست که به نقش و وظیفه واقعی خود در توجه کردن به میراث فرهنگی درون شهر اهواز توجه کند و این‌گونه فرض نکند که وظیفه‌ای در این باره ندارد.

وی بیان کرد: از شهردار کلان شهر اهواز انتظار نداریم که تاریخی بودن شهر اهواز را منکر شود، قابل پذیرش نیست که در زمانه کنونی که بازیابی هویت تاریخی یک کشور برای حفظ و بقا آن بسیار مورد اهمیت است شاهد تخریب میراث فرهنگی در شهر اهواز باشیم.

 

محمدپور از شهرداری اهواز درخواست کرد که تنها سلیقه و نظر یک عده خاص را مورد توجه قرار ندهد و فکر نکند که توجه به میراث فرهنگی ضدیتی با دیگر ارزش‌ها دارد.

مدیرعامل انجمن دوستداران میراث فرهنگی تاریانا خوزستان در پایان شناسایی سازه‌های تاریخی موجود در محل فعلی پارک کوهساران اهواز را از سوی این انجمن، فرصت مناسبی برای توسعه گردشگری در شهر اهواز دانست که با ادامه روند فعلی شاهد تخریب بیش از پیش آن خواهیم بود.

وی ابراز امیدواری کرد که پژوهشکده باستان‌شناسی هم هرچه سریع‌تر مجوز لازم را برای بررسی شناسایی هر چه بیشتر در این محوطه بدهد.

انتهای پیام/72006/و/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول