اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

اوباما از حامد کرزی دعوت کرد تا به آمریکا سفر کند

خبرگزاری فارس: باراک اوباما در گفت‌وگویی تلفنی با حامد کرزی از وی دعوت کرد تا با هدف تداوم روابط کابل- واشنگتن به آمریکا سفر کند.

اوباما از حامد کرزی دعوت کرد تا به آمریکا سفر کند

به گزارش فارس، رئیس جمهور آمریکا شب گذشته در تماس تلفنی با رئیس جمهور افغانستان، از پیام تبریک حامد کرزی که به مناسبت پیروزی مجدد وی ارسال شده بود، تشکر کرد.

باراک اوباما از حامد کرزی دعوت کرد تا به منظور انجام مذاکرات در خصوص تداوم روابط و همکاری میان کابل- واشنگتن، به آمریکا سفر کند.

دفتر ریاست جمهوری افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که حامد کرزی در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن آرزوی موفقیت برای رئیس جمهور آمریکا، دعوت وی را به این کشور پذیرفت.

با وجود آن که اوباما هدف از دعوت رئیس جمهور افغانستان را به آمریکا تداوم روابط این 2 کشور عنوان کرد اما بعید نیست که در این سفر موضوع پیمان امنیتی کابل- واشنگتن مورد بحث قرار بگیرد.

مقامات افغان به تازگی اعلام کردند که قرار است هیئتی از مقامات ارشد آمریکایی به منظور مذاکرات در خصوص امضای پیمان امنیتی میان افغانستان و آمریکا به کابل سفر کند.

همچنین وزیر دفاع آمریکا عنوان کرده است که اوباما در حال بررسی تعداد نظامیان آمریکایی است که قرار است بعد از سال 2014 در افغانستان باقی بمانند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول