اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تعلیق کمک مالی اتحادیه اروپایی به افغانستان

خبرگزاری فارس: اتحادیه اروپایی اعلام کرد کمک مالی به افغانستان را به دلیل عدم محقق شدن اصلاحات مورد نظر در این کشور، به حالت تعلیق درآورده است.

تعلیق کمک مالی اتحادیه اروپایی به افغانستان

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری الجزیره، اتحادیه اروپا اعلام کرد کمک 25 میلیون دلاری خود به افغانستان را به حالت تعلیق در می‌آورد و هشدار داد این کمک‌ها به التزام دولت افغانستان به اصلاحات مورد توافق وابسته است.

«ویگوداس اوزاکاس» سفیر اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کرد پرداخت کمک 25 میلیون دلاری با هدف ایجاد اصلاحات در سیستم دادگستری افغانستان بوده که به دلیل عدم پیشرفت در این موضوع به حالت تعلیق در آمده است.

وی این سخنان را در مراسم امضای توافقنامه کمک 76 میلیون دلاری به افغانستان در ازای «حکومتی موثر و کارآمد» و «عدالت برای همه» با «عمر زاخیوال» وزیر اقتصادی این کشور مطرح کرد.

سفیر اتحادیه اروپا گفت: برای آنکه اتحادیه اروپا به تعهد خود در حمایت از افغانستان پایبند باشد باید به توافقنامه توکیو پایبند بود که بر اساس آن حمایت‌ها از دولت افغانستان در صورت اجرای اصلاحات مورد توافق، افزایش خواهد یافت.

در جریان نشست کشورهای کمک کننده به افغانستان در توکیوی ژاپن که در جولای گذشته برگزار شد، کشورهای شرکت کننده به کمک مالی 16 میلیارد دلاری متعهد شدند تا مانع از آن شوند این کشور به دلیل عقب نشینی نیروهای خارجی وارد هرج و مرج و آشفتگی شود.

البته این کمک وابسته به اجرای اصلاحات از سوی دولت افغانستان بوده است.

بر اساس گزارش‌ها، سیستم قضایی افغانستان فاسد و ناکارآمد بوده که نه تنها تاثیرات منفی بر مردم عادی افغانستان داشته بلکه سبب شده تا سرمایه گذاران درباره سرمایه گذاری در این کشور مردد شوند. 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول