اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط هیئت لبیک گویان حسینی

پرچم عزای حسینی در دزفول نصب می‌شود

خبرگزاری فارس: به مناسبت آغاز محرم مراسم ویژه‌ای در سطح شهرستان دزفول برگزار می‌شود و پرچم عزای حسینی در این شهر به اهتزاز در می‌آید.

پرچم عزای حسینی در دزفول نصب می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از دزفول، برای نخستین بار در این شهرستان نصب پرچم عزای حسینی توسط هیئت لبیک‌گویان حسینی انجام می‌شود.

این مراسم قرار است در نخستین شب محرم در شهرستان دزفول با برپایی مراسم عزا برگزار شود و این پرچم متبرک در مقابل آستانه متبرک سبزقبا(ع) در دزفول به اهتزاز در آید.

بر این اساس، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این مراسم هیئت‌های مذهبی به سینه‌زنی خواهند پرداخت و دکتر محمدرضا سنگری که در مباحث عاشورا پژوهی در کشور بسیار زبانزد خاص و عام است سخنرانی ایراد می‌کند.

مراسم نصب پرچم عزای حسینی راس ساعت 21 از محل امامزاده علی‌مالک(ع) شهرستان دزفول آغاز شده و تا بقعه امامزاده سبزقبا(ع) به صورت حرکت هیئت‌های سینه‌زنی برگزار می‌شود.

بر این اساس، این پرچم قرار است تا پایان ماه صفر در این محل نصب مستقر باشد و پس از پایان ماه صفر طی مراسمی نیز به زیر کشیده شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، شهرستان دزفول یکی از شهرهای سنتی خوزستان در برگزاری مراسم‌های عزای حسینی است که برنامه ویژه و سنتی خاصی در ایام محرم در این شهرستان برپا می‌شود.

انتهای پیام/72006/و/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول