اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

8 هزار واحد مسکونی آماده تحویل به ساکنان مناطق زلزله‌زده است

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به حمل نزدیک به 1.5 میلیون تن مصالح ساختمانی به مناطق زلزله‌زده گفت: هم‌اکنون قریب به 8 هزار واحد مسکونی بازسازی شده آماده تحویل به ساکنان مناطق زلزله‌زده هستند.

8 هزار واحد مسکونی آماده تحویل به ساکنان مناطق زلزله‌زده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی ظهر امروز در همایش روحانیون و مبلغان استان، با تشریح مجموعه اقدامات انجام یافته برای بازسازی مناطق زلزله‌زده، این کارها را اقدام ملی عنوان کرد و افزود: با وجود حجم عظیم کارهایی که انجام شده برخی‌ها در رسانه‌های داخلی و خارجی حرف‌هایی مطرح می‌کنند که علاوه بر تضعیف روحیه مردم، دستاویز دشمنان برای تبلیغات علیه نظام قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: اظهارات برخی از افراد در مقایسه با کارهایی که انجام شده است، جفا در حق مسئولان به ویژه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بوده که کارهای بزرگی را در این مناطق رقم زده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به مناطق زلزله‌زده اهر، هریس و ورزقان و دیدار ایشان با مردم آسیب‌دیده خاطرنشان کرد: معظم‌له با توجه به سابقه اجرایی و تجربه‌ای که داشتند حجم کارهای انجام شده را به خوبی متوجه شده و نکات مفیدی را برای ادامه کار خطاب به مسئولان متذکر شدند.

وی با بیان اینکه سفر اول رئیس‌جمهور به مناطق زلزله‌زده و مصوبات این سفر موجب تسریع در کار بازسازی این مناطق شد، افزود: حضور رئیس‌جمهور در جلسه ستاد بحران استان تکالیفی را ایجاد کرد و مهم‌ترین دستاورد آن تاکید احمدی‌نژاد بر اجتناب از اجرای شیوه اردوگاهی برای اسکان زلزله‌زدگان و حذف مرحله اسکان موقت بود.

علیرضابیگی ادامه داد: این تصمیم در واقع موجب شد که کار آواربرداری با وجود حجم بزرگ آن و مشکلات متعدد اجتماعی به سرعت و جدیت انجام شود.

وی اظهار داشت: پس از اتمام آواربرداری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با استفاده از تجاربی که در حوادث قبلی کسب کرده بود، کار بازسازی مناطق زلزله‌زده را آغاز کرد و احداث 9 هزار و 500 واحد مسکونی را در دستور کار خود قرار داد.

علیرضابیگی با اشاره به حمل نزدیک به 1.5 میلیون تن مصالح ساختمانی به مناطق زلزله‌زده و مشارکت بنیادهای مسکن و پیمانکاران بیش از 14 استان کشور در امر بازسازی این مناطق گفت: هم‌اکنون قریب به 8 هزار واحد مسکونی بازسازی شده آماده تحویل به ساکنان مناطق زلزله‌زده هستند و با توجه به مساعد بودن شرایط جوی کار بازسازی همچنان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: اطمینان می‌دهیم که با امکانات ایجاد شده در مناطق زلزله‌زده، در فصل زمستان هیچ خانواده‌ای در این مناطق زیر برف و سرما نخواهد بود.

استاندار آذربایجان‌شرقی وجود ساکنان فصلی و فرعی در مناطق زلزله‌زده را یکی از مشکلات اجتماعی این مناطق ذکر کرد و افزود: ساکنان فصلی و فرعی این مناطق توقع دارند که با آنها مانند ساکنان دائمی برخورد شود و احساس می‌کنند که ممکن است نتوانند از تسهیلات دولت در این خصوص استفاده کنند.

وی افزود: دولت اطمینان داده است که برای همه ساکنان مناطق زلزله‌زده تسهیلات ارائه خواهد کرد؛ اما در حال حاضر ساکنان دائمی در اولویت هستند و بقیه ساکنان باید اجازه دهند کار اسکان دائم آنها هر چه زودتر به اتمام برسد.

استاندار آذربایجان‌شرقی حضور روحانیون در مناطق زلزله‌زده به ویژه در مرحله امداد و نجات را مغتنم و آرامش‌بخش دانست و افزود: روحانیون به جهت ارتباط نزدیک با اقشار مختلف جامعه می‌توانند در حل مشکلات اجتماعی مسئولان را مساعدت کنند.

در این همایش که به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر در تالار اجتماعات مصلای بزرگ تبریز برگزار شد، آیت‌الله مجتهد شبستری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، روحانیون و مبلغان حوزه‌های علمیه استان حضور داشتند.

انتهای پیام/ز/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول