اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آبفار چرام:

شهرستان چرام تنها یک روستای فاقد آب آشامیدنی دارد

خبرگزاری فارس: مدیر آب و فاضلاب روستایی چرام با بیان اینکه 54 روستای بالای 20 خانوار در چرام وجود دارد، گفت: تنها یک روستا در این شهرستان فاقد آب آشامیدنی است.

شهرستان چرام تنها یک روستای فاقد آب آشامیدنی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، محمدعلی خدادوست صبح امروز در نشست شورای سلامت این شهرستان با بیان اینکه مشکلات عدیده‌ای داریم اما با اراده و همکاری می‌توانیم بر آن‌ها غلبه کنیم، اظهار کرد: مردم ما دغدغه دارند که شاید آب آلوده مصرف می‌کنند که باید این دغدغه و نگرانی را به شکل صحیح برطرف کنیم.

رئیس آبفار چرام با اشاره به اهمیت کلرزنی آب در روستاها به ‌منظور دسترسی مردم منطقه به آب سالم تأکید کرد: همه آبداران موظف به کلرزنی شبکه‌‌های آب‌‌رسانی هستند.

وی اطمینان از مصرف آب سالم و ارائه خدمات مطلوب به مصرف‌‌کنندگان آب شرب در روستاها را منوط به تمیزی و عاری از میکروب‌‌های بیماری‌‌زا بودن مخازن و خطوط انتقال آب دانست.

این مسئول تصریح کرد: برای دستیابی به آب سالم بهورزان باید نظارت دائمی و مستمری در این زمینه داشته باشند و به طور مرتب آب منطقه کلرسنجی شود.

خدادوست با بیان اینکه 54 روستای بالای 20 خانوار در چرام وجود دارد، گفت: تنها یک روستا در این شهرستان فاقد آب است.

وی تصریح کرد: تعداد پروژه‌ها در سال جاری 11 پروژه به صورت پیمانی است که تعهدات خط انتقال لوله 45 کیلومتر و شبکه توزیع لوله 34 کیلومتر بوده است.

مدیر آبفار چرام احداث منابع ذخیره آب را در این شهرستان 3 هزار متر ذکر کرد و عنوان داشت: انجام پروژه‌ها به صورت امانی در سال 91 دو کیلومتر خط انتقال لوله و شبکه توزیع است.

این مسئول عدم برخورداری از آب آشامیدنی سالم را یکی از مشکلات عدم توسعه دانست و متذکر شد: از آن‌ جایی که محور توسعه پایدار انسان سالم است و سلامت انسان در گرو بهره‌مندی از آب آشامیدنی مطلوب بوده، بدون تأمین آب سالم جایی برای سلامت مثبت و رفاه جامعه وجود ندارد.

انتهای پیام/خ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول