اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مستند جشنواره تابستانی

مستند «ساول» یکی از 10 مستند برتر کشور شناخته شد

خبرگزاری فارس: فرماندار بهمئی گفت: با موضوع معرفی شهرستان بهمئی، مستند «ساول» به عنوان 10 مستند برتر کشور شناخته شد.

مستند «ساول» یکی از 10 مستند برتر کشور شناخته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بهمئی، سید محمدظاهر سیاوش صبح امروز در جمع دست‌اندرکاران ساخت مستند ساول اظهار داشت: این مستند تلویزیونی شهریورماه 91 از شبکه مستند صدا و سیما پخش شد و مورد استقبال منتقدان و کارگردانان تلویزیون و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت تا جایی که منتقد برنامه این فیلم را یکی از فیلم‌های زیبا و دیدنی ذکر کرد.

وی گفت: مدت زمان این فیلم یک ساعت است که از طریق شبکه مستند صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد.

این مسئول از عوامل و دست‌اندرکاران ساخت این مستند تلویزیونی تقدیر کرد و تولید و پخش چنین مستندی را حاصل همکاری‌های مردم استان کهگیلویه و بویراحمد دانست.

محمد محمدیان تهیه‌کننده این مستند نیز گفت: پس از پخش مستندهای جشنواره تابستانی در شبکه مستند صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و انتخاب بهترین‌ها در این هفته سه اثر برگزیده از بین 10 اثر برگزیده می‌شوند.

وی گفت: این فیلم به همراه 9 فیلم دیگر از بین فیلم‌های پخش شده از شبکه مستند صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پس از نقد و بررسی کارشناسان، منتقدین کشوری و اساتید دانشگاه از جمله استاد شاهین شجری‌کهن به مرحله بعد راه یافت که سه فیلم از این 10 فیلم در مرحله پایانی انتخاب خواهند شد.

این تهیه‌کننده تصریح کرد: چهار مستند طبیعت و گردشگری به نام‌های «مستند ساول از استان کهگیلویه و بویراحمد شهرستان بهمئی به تهیه‌کنندگی مسلم مختاری و کارگردانی حکمت‌الله سنائی و ناصر چک‌نژادیان»، «زیارت و سیاحت در لرستان از شریف محمدپور»، «سوسن چهل چراغ از پوریا خلیلی»، «یک روز با طبیعت از شاپور آهنگری»، سه مستند آموزشی و گزارشی «ستارگان از مصطفی مستوفی»، «یافته‌های طلایی از مهین‌دخت حسن‌خانی»، «ایزسف از مهناز رکنی» و مستندهای اجتماعی «کودکی از فاطمه رستم‌نیا»، «جولهر از محمدزاده صفری و آوای زندگی از مینا قاسمی» به عنوان 10 اثر برتر شناخته شدند.

انتهای پیام/خ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول