اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ساخت مستند علامه شیخ شوشتری کلید خورد+عکس

خبرگزاری فارس: ساخت مستند علامه شیخ شوشتری در این شهرستان با فیلمبرداری از محل زندگی شیخ شوشتری آغاز شد.

ساخت مستند علامه شیخ شوشتری کلید خورد+عکس

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، عصر امروز طی مراسمی ساخت فیلم مستند شیخ شوشتری در منزل این علامه فقید کلید خورد و بسیاری از زوایای شخصیتی و به ویژه سیره این علامه فقید مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، فیلمبرداری این مستند قرار است در چند استان کشور انجام شود و مقدمات و کلیاتی در شوشتر تصویربرداری خواهد شد.

این اثر فاخر به سرپرستی ابوالقاسم غلامحیدر و کارگردانی هنری مهرداد حق شناس در شوشتر در حال فیلمبرداری است.

 

بر این اساس، علامه شیخ محمدتقی شیخ شوشتری در سال 1281 شمسی در نجف اشرف دیده به جهان گشود و در سن هفت سالگی به شوشتر عزیمت کردند.

بر اساس این گزارش، پس رسیدن به اجتهاد به دلیل آغاز کشف حجاب رضاخانی بار دیگر ایران را به مقصد عتبات عالیات ترک کردند و چند سالی آنجا ماندند.

بر این اساس، در سال 1320 شمسی بار دیگر به ایران بازگشت و تا پایان عمرش در این شهر تاریخی ماند و در راه تحقیق و کتابت آثار فاخر مذهبی مجاهدت کرد.

 

از آثار این شیخ بزرگ می‌توان به قاموس الرجال مهم‌ترین تالیف علامه شیخ که در 14 جلد نوشته شده و ایشان را به «صاحب قاموس الرجال» نیز می‌خوانند، النجعة فی شرح اللعمه، نهج الصباغه فی شرح نهج البلاغه، آیات البینات فی حقیه بعض المنامات، الاربعون حدیثا، رساله در محاکمه بین شیخ صدوق و شیخ مفید در یک مسأله کلامی، الرساله المبصره فی احوال البصیریه، قضاء امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب(ع)، الاوائل، البدایع، رساله فی تواریخ النبی و آلال، اخبار الدخیله و مقدمه توحید مفضّل اشاره کرد.

شیخ محمدتقی شیخ شوشتری در سحرگاه 31 اردیبهشت ماه سال 1374 دیده از جهان فرو بست و در جوار بقعه سید محمد گیاه‌خوار در شوشتر به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول