اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرستان قدس:

ملت ایران درس شهادت‌طلبی را از مولای خود آموخته‌اند

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان قدس با بیان اینکه یک ملت شهادت‌طلب هرگز در برابر زور کمر خم نمی‌کند، گفت: ایرانیان درس شهادت‌طلبی را از مولای خود آموخته‌اند.

ملت ایران درس شهادت‌طلبی را از مولای خود آموخته‌اند

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالقاسم میراحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: مسئولان کشورمان پس از انقلاب اسلامی در دیدار با همتایان خارجی خود به ویژه سران کشورهای غربی یک پرسش مطرح کرده و می‌کنند و آن هم این است، چرا با ما دشمنی دارید.

وی افزود:‌ کشورهای استکباری و استعمارگران جهان امروز هیچ‌گاه به این پرسش‌ها پاسخ نداده‌اند،‌ اما معلوم و مشخص است که علت اصلی کینه دشمنان اسلام و انقلاب نسبت به ملت ایران، ایستادگی و مقاومت آنها در راه تحقق آرمان‌های خویش است.

خطیب جمعه شهرستان قدس گفت: در دوران مبارزه ملت ایران با رژیم طاغوت یکی از خواسته‌های اصلی ما استقلال کشور بود و نمی‌خواستیم سران ایران در برابر غربی‌ها ضعف از خود نشان داده و مجیزگوی آنها باشند.

میراحمدی تاکید کرد: سرسپردگی، ضعف و زبونی با فرهنگ دینی و ملی ملت مسلمان و شیعه ایران اسلامی در تعارض است و ما شهادت‌طلبی و رسیدن به درجه رفیع شهادت را برای تحقق آرمان‌های اسلام از مولای خود امام حسین (ع) آموخته‌ایم.

*ملتی که شهادت‌طلب است،‌ در برابر زور کمر خم نمی‌کند

وی افزود‌: ملتی که با فرهنگ شهادت‌طلبی پرورش یافته است،‌ هرگز در برابر زورگویان کمر خم نمی‌کند.

امام جمعه شهرستان قدس ادامه داد: شیعیان در طول تاریخ هرگز جنگ‌طلب نبوده و نیستند، اما اگر فردی به خاک، ناموس و دین آنها تجاوز کند، همچون امام معصوم خویش سلاح برداشته و در برابر دشمن متجاوز تا آخرین قطره خون مبارزه می‌کند.

میراحمدی در پایان گفت: چنین ملتی که هرگز از مرگ هراسی نداشته و اساساً مرگ در راه عقیده را بهترین هدیه و پاداش برای خود می‌داند، هرگز در برابر یزیدیان زمان و استعمارگران بی‌منطق تعظیم نخواهد کرد و همین روحیه عامل اصلی موفقیت و سربلندی ملت ایران و کینه غربی‌ها به آنها است.

انتهای پیام/ز/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول