اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس:

50 درصد ظرفیت صنایع کهگیلویه و بویراحمد در خواب است/ مسئولان شبانه‌روزی تلاش کنند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان جدید صنایع و معادن استان کهگیلویه و بویراحمد باید با تلاش شبانه‌روزی و هم‌فکری و تعامل با مرکز مشکلات و رکود صنایع استان را پیگیری و چاره‌اندیشی کنند.

50 درصد ظرفیت صنایع کهگیلویه و بویراحمد در خواب است/ مسئولان شبانه‌روزی تلاش کنند

 غلام‌محمد زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد برای گام نهادن در مسیر توسعه به پویایی صنایع خود نیاز دارد، تصریح کرد: باید به گونه‌ای عمل شود که گرد رکود کنونی از چهره صنایع این استان هر چه زودتر زدوده شود.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در بحث صنایع با همه توانمندی‌هایی که در استان داریم می‌توانیم در سطح کشور حرفی برای گفتن داشته باشیم به شرط این که مسئولان تلاش شبانه‌روزی داشته باشند.

زارعی در ادامه با ذکر این درخواست از مسئولان جدید صنایع در کهگیلویه و بویراحمد که باید قبل از هر چیز بررسی کامل و جامعی از علل موانع و دلایل رکود صنایع در استان داشته باشند، تصریح کرد: باید در کنار این بررسی‌ها راه‌حل‌ها را نیز ارائه داد تا با کمک صاحبان صنایع بتوان برنامه‌ریزی جامعی برای خروج از سکون در این بخش داشته باشیم.

وی بخشی از مشکلات را مربوط به مرکز و در سطح وزارتخانه دانست و گفت: در این بخش ما به عنوان عضوی از کمیسیون صنایع پیگیر مشکلات صنعتی استان هستیم و تا آنجا که بتوانیم خواسته‌های صاحبان صنایع را به گوش مسئولان خواهیم رساند و با رایزنی و چانه‌زنی برای برطرف کردن آنها اقدام خواهیم کرد.

زارعی صنایع استان را در برهه کنونی به سه بخش تعطیل، نیمه‌فعال و فعال تقسیم کرد و گفت: باید برای دو حالت اول چاره‌اندیشی شود که در این میان همه از جمله مسئولان ارشد استانی، مسئولان صنایع و معادن، ما به عنوان نماینده مردم و همچنین خود صاحبان صنایع از هرگونه تلاشی مضایقه نکنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به هر دلیل هم‌اکنون تنها کمتر از 50 درصد صنایع استان ما فعال هستند و مابقی در حالت تعطیل و نیمه تعطیل قرار دارند که تحرک در این بخش مستلزم تلاش شبانه‌روزی مسئولان جدید این حوزه مهم توسعه‌ای در استان است.

زارعی با بیان لزوم نهایی شدن طرح آمایش صنعت در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با نهایی شدن این طرح جهت‌گیری‌ در حوزه سرمایه‌گذاری صنعتی به درستی مشخص می‌شود و در آینده خواهیم دانست که مسیر توسعه صنعتی چگونه و به کجا ختم می‌شود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تحریم‌ها را در برخی مشکلات ایجاد شده برای صنایع این استان بی‌تأثیر ندانست و گفت: منتها با روی آوردن به روحیه اقتصاد مقاومتی می‌توان بر بسیاری از مشکلات به وجود آمده غلبه کرد.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول