اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

وقتی کمک‌های خیران کرمانی در جشن‌های گلریزان به بار می‌نشیند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان گفت: توسط ستاد دیه استان کرمان 145 نفر مددجوی واجد شرایط در جرایم غیرعمد با مبلغی معادل 24 میلیارد و 618 میلیون ریال آزاد شده‌اند.

وقتی کمک‌های خیران کرمانی در جشن‌های گلریزان به بار می‌نشیند

به گزارش خبرگزاری فارس از منوجان، سیدحجت‌الله موسوی‌قوام بعد از ظهر امروز در جشن گلریزان این شهرستان اظهار داشت: ستاد دیه استان کرمان با هدف کمک به زندانیان جرایم غیرعمد در سال 78 با همکاری چند نفر از مدیران اجرایی دستگاه قضایی تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه تشکیلات این ستاد توسط هیئت مدیره و مسئولان قضایی و اجرایی فراهم شده است، افزود: با گذشت بیش از یک دهه از فعالیت ستاد دیه استان کرمان شاهد فعالیت‌های چشمگیری در بحث کمک به آزادی زندانیان با همکاری فعال خیران بوده‌ایم.

موسوی‌قوام تصریح کرد: برای انجام این کار خیر به اعتبارات خاصی نیازمند بودیم که توسط دولت فراهم شد و همچنین اعتباراتی نیز توسط خیران و کمک‌های مردم تأمین شد.

جشن گلریزان با هدف کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مانند تصادفات و بدهکاری مالی برپا شده است

وی با بیان اینکه جشن گلریزان با هدف کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مانند تصادفات و بدهکاری مالی برپا شده است، ابراز داشت: برای اختصاص این مبلغ به زندانیان در ستاد دیه بررسی‌های لازم انجام می‌گیرد.

موسوی‌قوام عنوان کرد: در بخش اول قصد زندانی مورد بررسی قرار گرفته و در بخش بعد افراد فاقد هرگونه سابقه کیفری که برای نخستین بار به جرم غیرعمد به زندان راه پیدا کرده‌اند، شناسایی می‌شوند.

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان با اشاره به اینکه در بخش دیگر جدول فرآیندی است که مددجو خود باید بخشی از این مبلغ را تأمین کند، گفت: مسئولان ستاد دیه نیز در این راستا با شاکیان پرونده برای تخفیف میزان نقدی مجازات مذاکره می‌کنند و در نهایت با کمک خیران منجر به آزادی این افراد می‌شوند.

 

فرهنگ‌سازی در جامعه و جذب کمک‌های خیران از اهداف مهم ستاد دیه است

موسوی‌قوام جشن گلریزان را یکی از سیاست‌ها مهم ستاد دیه خواند و بیان داشت: فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در سطح جامعه و جذب کمک‌های مردمی و خیران از جمله اهداف مهم این ستاد است.

مقام معظم رهبری و مسئولان عالی دولت نیز به ستاد دیه توجه ویژه دارند

وی با توجه به اینکه مقام معظم رهبری و مسئولان عالی دولت نیز به ستاد دیه توجه ویژه دارند، اذعان داشت: متولی اصلی جشن گلریزان ستاد دیه است که تاکنون توانسته 23 جشن در سطح استان کرمان برگزار کند.

موسوی‌قوام خاطرنشان کرد: طی هشت ماه گذشته 15 کمیسیون تشخیص وام تشکیل شده که در آن 200 فقره پرونده مددجویان واجد شرایط مطرح شده است.

 

145 نفر مددجوی واجد شرایط در جرایم غیرعمد آزاد شدند

وی اظهار داشت: توسط ستاد دیه استان کرمان 145 نفر مددجوی واجد شرایط در جرایم غیرعمد با مبلغی معادل 24 میلیارد و 618 میلیون ریال آزاد شده‌اند.

موسوی‌قوام تصریح کرد: از این تعداد 13 نفر با پرداخت مبلغی معادل 591 میلیون ریال از محل کمک‌های خیران و 9 نفر با پرداخت مبلغ 4 میلیارد و 316 میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق تأمین مستقل خسارت آزاد شده‌اند.

 

پرداخت 2 میلیارد و 570 میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه از محل بانک‌های تجارت و رفاه برای رهایی زندانیان

وی با اشاره به اینکه 18 نفر نیز با اخذ رضایت از شاکیان بدون پرداخت هیچ وجهی آزاد شده‌اند، افزود: همچنین 10 نفر با پرداخت مبلغ 2 میلیارد و 570 میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه از محل بانک‌های تجارت و رفاه از زندان رهایی پیدا کردند.

موسوی‌قوام عنوان کرد: پس از مذاکره با شاکیان 133 نفر از مددجویان 158 میلیارد ریال برای بدهی آنان تخفیف گرفته شده است.

تعداد زندانیان جرایم غیرعمد استان کرمان 134 نفر است

مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان تعداد زندانیان جرایم غیرعمد استان کرمان را 134 نفر دانست و گفت: از این تعداد 25 نفر بر اثر جرم تصادف، 41 نفر چک بی‌محل و 68 نفر مهریه و نفقه به زندان راه پیدا کرده‌اند.

موسوی‌قوام همچنین زندانیان ورودی سال جاری شهرستان منوجان را 117 نفر خواند و بیان داشت: از این تعداد پنج نفر بر اثر جرم تصادف و یک نفر نیز به دلیل مهریه زندانی شده است.

به گزارش فارس، جشن گلریزان شهرستان منوجان در مجتمع علمی فرهنگی حضرت ولی‌عصر (عج) اداره ارشاد این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/ش10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول