اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان همدان خبر داد

افزایش مشارکت جوانان از مهم‌ترین برنامه‌های جمعیت هلال احمر

خبرگزاری فارس: معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های جمعیت هلال احمر در امور جوانان افزایش مشارکت جوانان در فعالیت‌های امدادی و عام‌المنفعه است.

افزایش مشارکت جوانان از مهم‌ترین برنامه‌های جمعیت هلال احمر

مهدی رشادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های جمعیت هلال احمر در امور جوانان افزایش مشارکت جوانان در فعالیت‌های عام‌المنفعه و امدادی است که در این راستا 199 هزار و 296 نفر در شش ماه نخست امسال در فعالیت‌های امدادی و عام‌المنفعه شرکت داشتند.

وی با اشاره به تقویت شبکه‌های فرهنگی جوانان افزود: هیئت مذهبی حضرت علی‌اکبر (ع) جوانان هلال احمر با عنوان «امدادگران حسینی» با یک‌هزار و 600 نفر با نهادینه کردن فرهنگ دینی زمینه رشد و ارتقای فرهنگی جوانان را فراهم کرده است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان همدان بیان کرد: از دیگر برنامه‌های ما در سازمان جوانان برگزاری کنگره علمی و اردوهای کاروان نیکوکاری با رویکرد اجتماع محور و فعال‌سازی کانون‌های دانشجویی، جوانان، طلاب و روستایی با اجرای برنامه‌های فرهنگی و بشردوستانه به شمار می‌رود.

وی با اشاره به جذب و ساماندهی 990 نفر از جوانان در شش ماه نخست سال تصریح کرد: فراخوان جذب و ساماندهی کانون‌های دانشجویی، جوانان، طلاب و روستایی در 27 کانون و افزایش مشارکت جوانان امدادگر از دیگر فعالیت‌های امور جوانان محسوب می‌شود.

رشادی عنوان کرد: برگزاری دوره تربیت مربی طرح دادرس برای 370 نفر، دوره تربیت مربی و بازآموزی مربیان پیشاهنگی برای 216 نفر و آموزش مهارت‌های ویژه امدادی با مشارکت سه فدراسیون ورزشی کوهنوردی، نجات غریق و تیراندازی برای 160 نفر با هدف تربیت نیروهای متخصص امدادی برای آمادگی هرچه بیشتر برای مقابله با سوانح و بلایای طبیعی از اقدامات امور جوانان جمعیت هلال احمر همدان بوده است.

وی با اشاره به آموزش مهارت‌های لازم در قالب طرح‌های اوقات فراغت بیان داشت: در این راستا نیز 6 هزار و 750 نفر در طرح غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان در فصل تابستان شرکت داشته‌اند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر همدان یادآور شد: خرید 600 جلد کتاب برای کتابخانه‌های پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای ثابت، برگزاری آزمون پایان دوره در مدارس با عنوان طرح دادرس و اجرای طرح آگاهسازی و پیشگیری از حوادث و سوانح در سفرهای تابستانی نیز از دیگر برنامه‌هایی است که توسط امور جوانان جمعیت هلال احمر پیگیری شده است.

وی با اشاره به برگزاری اردوهای شهرستانی برای 7 هزار و 992 نفر از اعضای پیشاهنگی بیان داشت: از دیگر برنامه‌های امور جوانان می‌توان به برگزاری اردوها و مسابقات ورزشی و امدادی در شاخه‌های دانشجویی، جوانان، طلاب و روستایی، مسابقات مهرپویان دانش‌آموزی و جشنواره فرهنگی هنری رقابت مهر اشاره کرد.

رشادی خاطرنشان کرد: آماده‌سازی 405 نفر در قالب تیم‌های ورزشی برای شرکت در مسابقات ورزشی، امدادی استانی، بازآموزی و توانمندسازی یک‌هزار و 120 نفر در زمینه کوهنوردی، کویرنوردی، جنگل‌نوردی و امداد دریایی در راستای اهداف امدادی بشردوستانه و توانمندسازی 60 نفر در قالب تیم‌های امدادی اعضای سازمان جوانان (توانا) ویژه خواهران از دیگر اقدامات امور جوانان جمعیت هلال احمر به شمار می‌رود.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول