اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان:

آموزش‌ رکن اصلی افزایش توان آمادگی در برابر سوانح است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: آموزش‌ رکن اصلی افزایش توان آمادگی در برابر سوانح به شمار می‌رود.

آموزش‌ رکن اصلی افزایش توان آمادگی در برابر سوانح است

حمید ره‌انجام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به عملکرد شش ماه نخست امسال در حوزه داوطلبان اظهار کرد: از جمله اقدامات انجام شده توسط این معاونت برگزاری مراسم تحلیف و آیین ورودی به سازمان داوطلبان برای 220 نفر از مهرطلبان، برگزاری 325 مورد مجامع و انتخابات گروه‌های چهارگانه داوطلبی، برگزاری 624 مورد دوره‌های آموزشی ویژه سرگروه‌ها و اعضای فعال گروه‌های چهارگانه داوطلبان و راه‌اندازی و توسعه 39 مورد خانه‌های داوطلب در راستای جذب و ساماندهی اعضا است.

وی افزود: در راستای افزایش مشارکت مالی و توسعه منابع داوطلبی نیز می‌توان از جمع‌آوری اعانات و کمک‌های مردمی برای زلزله‌زدگان آذربایجان نام برد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان تصریح کرد: اجرای 10 پروژه‌ داوطلبی در نقاط محروم استان و دو پروژه‌ مشترک با همکاری سازمان‌های غیردولتی از جمله فعالیت‌های صورت گرفته برای ارائه خدمات اجتماعی در حوزه داوطلبان جمعیت هلال احمر همدان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اهدای خون توسط 3 هزار و 195 نفر از داوطلبان با عنوان طرح حمایت ماندگار، توزیع 21 هزار و 424 سبد حمایتی شامل مواد خوراکی و پوشاکی در مناطق محروم با عنوان برنامه ملی همای رحمت و توزیع 900 سبد حمایتی در طرح ارمغان مهر از دیگر برنامه‌های داوطلبان جمعیت هلال احمر بوده است.

ره‌انجام یادآور شد: از دیگر فعالیت‌های این حوزه اجرای طرح ملی کاروان سلامت در 40 روستا و ارائه 248 مورد خدمات حمایتی از محل بودجه حمایتی جمعیت هلال احمر به شمار می‌رود.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده در زمینه درمان و توانبخشی گفت: از اهم این اقدامات ساخت پروتزهای زیر زانو و بالای زانو، پروتزهای دست معمولی، ایمپلنت‌های اندام تحتانی، ساخت کفش، صندل و کفی طبی، پروتزهای سر پنجه، چرمکاری تولیدات، ساخت ارتزهای اندام تحتانی (بریس) و ارتزهای ستون فقرات برای مددجویان است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان با اشاره به انجام سه مأموریت در مناطق محروم اظهار داشت: این مأموریت‌‌ها با هدف ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق محروم صورت گرفته است.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به آمادگی و آموزش عمومی، همگانی و کوتاه مدت در شش ماه نخست امسال توسط موسسه علمی کاربردی جمعیت هلال احمر همدان افزود: آمادگی عمومی موجب کاهش خسارات ناشی از سوانح و بالا بردن ظرفیت و توانایی افراد برای امدادرسانی در برابر حوادث می‌شود.

ره‌انجام تصریح کرد: در زمینه آموزش عمومی، برگزاری دوره‌های آموزش پایه داوطلبی 75 ساعته طی 200 دوره یک هزار و 86 نفر و در دوره‌های آموزش پایه 35 ساعته امداد (غیر عضو) طی 400 دوره 5 هزار و 403 نفر آموزش دیده‌اند.

وی ادامه داد: در راستای برگزاری دوره‌های آموزش همگانی نیز 2 هزار و 46 نفر آموزش مبتنی بر نیاز محلی را طی 400 دوره گذرانده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان بیان کرد: اطلاع‌رسانی با نصب بنر، پوستر و توزیع بروشور و ... و برگزاری 10 مانور آموزشی برای 510 نفر از دیگر فعالیت‌های اجرایی در زمینه آموزش همگانی بوده است.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه آموزش‌ رکن اصلی افزایش توان آمادگی در برابر سوانح به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: در راستای برگزاری دوره‌های آموزش کوتاه‌مدت و ضمن خدمت کارکنان نیز 11 هزار و 362 نفر ساعت آموزش ارائه شده است.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول