اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هواشناسی کردستان خبر داد

ارتفاعات کردستان در انتظار برف پاییزی/ هوای کردستان تا 10 درجه کاهش می‌یابد

خبرگزاری فارس: مدیرکل هواشناسی کردستان از بارش برف پاییزی در ارتفاعات بالای 2 هزار متری استان در فردا شب خبر داد.

ارتفاعات کردستان در انتظار برف پاییزی/ هوای کردستان تا 10 درجه کاهش می‌یابد

محمدطالب حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: با ورود سامانه بارشی به استان که از روز گذشته فعالیت خود را روی منطقه آغاز کرده است تا جمعه هفته جاری همچنان ادامه دارد.

وی افزود: از بعدازظهر امروز همچنان این سیستم بارشی فعالیت خود را بر استان فعال خواهد کرد و از امشب تا صبح چهارشنبه جاری فعالیت‌ها مداوم و بارش‌ها به صورت محسوس خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی کردستان تصریح کرد: با ورود سامانه بارشی به استان از روزهای آینده شاهد بارش برف در ارتفاعات استان خواهیم بود به طوری که این سیستم از روز چهارشنبه به تدریج کاهش می‌یابد و هوای استان پایدار خواهد شد.

حیدری در ادامه از کاهش 5 تا 10 درجه دمای هوای استان کردستان در چند روز آینده با ورود سامانه بارشی به استان خبر داد و اضافه کرد: حداقل دما در برخی از نقاط استان به پنج درجه زیر صفر می‌رسد.

وی میزان بارش بارندگی در دو روز گذشته را به طور متوسط 30 میلی‌متر عنوان کرد و افزود: میزان بارش بارندگی در شهرستان‌های مریوان، کامیاران و سروآباد 10 میلی‌متر، سلین 14 میلی‌متر، حاجی ممدان هشت میلی‌متر، بانه چهار میلی‌متر، سنندج سه میلی‌متر، قروه، هزار کانیان، بابارشانی و دهگلان دو میلی‌متر و بیجار یک میلی‌متر است.

مدیرکل هواشناسی کردستان با اشاره به میزان بارش بارندگی نسبت به دوره آماری اظهار کرد: میانگین بارش بارندگی نسبت به دوره آماری تا امروز کاهش داشته است اما بر اساس برآوردهای هواشناسی در پاییز امسال سیستم بارش‌ بارندگی نرمال خواهد بود.

حیدری ابراز امیدواری کرد با فعال شدن این سیستم بارش‌زا در استان کمبود بارندگی نسبت به دوره آماری سال گذشته جبران شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به برودت هوا و بارش‌های برف و باران در هفته جاری کسانی که قصد تردد و مسافرت در جاده‌های استان را دارند به دلیل لغزندگی جاده وسائط نقلیه خود را به تجهیزات گرمازا و زمستانی تجهیز کنند.

مدیرکل هواشناسی کردستان در پایان به کشاورزان استان توصیه کرد با توجه به فعال شدن سیستم بارشی بر منطقه نسبت به جمع‌آوری محصولات کشاورزی و برداشت آن از سر مزارع کشاورزی اقدام کنند.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول