اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

افتخارآفرینی شاعران ابرکوه در بیستمین کنگره شعر دفاع مقدس

خبرگزاری فارس: حضور شاعران ابرکوهی در بیستمین کنگره شعر دفاع مقدس باز هم برای استان یزد افتخار آفرین بود.

افتخارآفرینی شاعران ابرکوه در بیستمین کنگره شعر دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، آیین اختتامیه بیستمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس که به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس در شهر تبریز برگزار شد با معرفی 13 اثر برگزیده و هفت اثر قابل تقدیر در چهار حوزه کودک و نوجوان، مقاومت بین‌الملل، عاشورا و دفاع مقدس و شعر به کار خود پایان داد.

اما آن چه برای استان یزد حائز اهمیت بود، کسب چهار مقام ارزشمند این کنگره سراسری از جانب شاعران اعزامی از این استان بود.

این در حالی بود که از استان یزد هفت نفر به این کنگره با سابقه کشوری اعزام شده بودند که از این تعداد نام سه شاعر از شهر یزد و چهار شاعر از شهرستان ابرکوه دیده می‌شد و از این جمع، تمامی شاعران ابرکوهی شرکت کننده در این کنگره موفق ظاهر شدند.

در بخش کودک و نوجوان بیستمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس، مریم عابدین پور به عنوان یکی از دو نفر قابل تقدیر در این بخش معرفی شد.

در بخش عاشورا و دفاع مقدس نیز طیبه سلمانی نژاد رتبه سوم را از آن خود کرد و فاطمه احمدزاده نیز به عنوان یکی از دو نفر تقدیری معرفی شد.

در بخش شعر دفاع مقدس  نیز از احمدرضا قدیریان تقدیر به عمل آمد.

مریم عابدین پور عناوینی چون برگزیده شعر دفاع مقدس کشوری و استانی در چندین مرحله، برگزیده کنگره سراسری شعر فاطمه کوثر هستی در شهر کرد، برگزیده کنگره سراسری امامزاده اردهال کاشان،برگزیده کنگره سراسری شعر پیامبر اکرم در زابل و ورامین، برگزیده سراسری شعر اجتماعی تهران، برگزیده کنگره سراسری شعر روستا بافق، برگزیده جشنواره قصه های کوتاه مشهد با موضوع امام رضا(ع)، برگزیده کنگره سراسری شعر امام خمینی (ره) جماران، برگزیده جشنواره سراسری قصه گویی را در کارنامه دارد.

طیبه سلمانی‌نژاد نیز عناوینی چون مقام اول نخستین کنگره سراسری شعر انقلاب، برگزیده سه دوره کنگره سراسری شعر کویر، برگزیده جشنواره بین‌المللی مقاومت و... را تاکنون کسب کرده است.

در کارنامه فاطمه احمدزاده نیز عناوینی چون نفر اول کنگره کشوری عفاف و حجاب تهران، نفر دوم کنگره کشوری تربیت دینی کودکان کرمان، نفر اول تا سوم سالهای متمادی کنگره شعر دفاع مقدس یزد، برگزیده کنگره عاشورایی سازمان تبلیغات اسلامی در دو سال متوالی،نفر دوم کنگره کشوری نفس مربوط به پیوند اعضای تهران دیده می‌شود.

قدیریان نیز از ابتدای سال جاری تاکنون موفق به کسب عنوان‌هایی چون برگزیده دومین کنگره ملی شعر خلیج فارس و نخستین کنگره سراسری شعر ام البنین (ع)، برگزیده نخستین جشنواره فرهنگی اعتکاف قم، رتبه نخست دومین کنگره شعر مقاومت دزفول در رشته شعر کلاسیک و برگزیده نخستین کنگره شعر جانباز شهید در تهران شده است.

شاعران شهرستان ابرکوه که به عنوان قطب شعر و ادب استان یزد به حساب می آید از ابتدای سال تاکنون موفق به کسب مقام های متعدد در کنگره‌ها و جشنواره‌های کشوری شده‌اند.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول