اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی خبر داد

افزایش بیش از 300 درصدی کشفیات مواد مخدر در سال جاری

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی گفت: بیش از 14 تن و 367 کیلوگرم انواع مواد مخدر در هفت ماه نخست امسال در استان کشف و ضبط شده است.

افزایش بیش از 300 درصدی کشفیات مواد مخدر در سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، کریم اکبری پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در سالن اجتماعات معاونت اجتماعی نیروی انتظامی برگزار شد با بیان اینکه بیش از 14 تن و 367 کیلوگرم انواع مواد مخدر در هفت ماه نخست امسال در استان کشف و ضبط شده است، اظهار داشت: در این راستا یک هزار و 148 نفر شامل قاچاقچی، توزیع کننده، نگه دارنده و فروشنده مواد مخدر دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه در این راستا 43 خودرو توقیف شده است، افزود: کشفیات مواد مخدر در سال جاری در مقایسه با سال گذشته افزایش چشمگیری داشته به طوری که این میزان افزایش بیش از 300 درصدی را در استان نشان می‌دهد.

اکبری در ادامه سخنان خود با اشاره به کشفیات مواد مخدر استان از اول مهرماه سال جاری تا 16 آبان ماه اشاره کرد و گفت: در این مدت 590 کیلو و 806 گرم انواع مواد مخدر کشف شده که شیشه با اختصاص 80 کیلوگرم و پیش‌ساز شیشه عمده‌ترین کشفیات مواد مخدر استان را در این مدت زمان به خود اختصاص داده‌اند.

وی تصریح کرد: همچنین با تلاش نیروهای انتظامی و پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، 67 نفر قاچاقچی، 445 نفر توزیع‌کننده و 175 نفر نگهدارنده در این راستا دستگیر شده‌اند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در این مدت زمان یک نفر تبعه ترکیه نیز دستگیر شده است، خاطرنشان کرد: این تبعه خارجی که در حال حمل 100 گرم شیشه به ترکیه بود در مسیر خود از تهران به ترکیه در شهرستان خوی در حالی که قصد خروج از کشور را داشت، دستگیر شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت زمان 12 باند منهدم شده است، بیان کرد: در این راستا همچنین 25 دستگاه سواری و سنگین توقیف و 18 هزار و 68 عدد قرص روانگردان کشف شد.

اکبری همچنین از کشف 15 کیلوگرم مرفین در گمرک سرو نیز خبر داد و گفت: بر این اساس یک دستگاه خودرو توقیف و راننده این خودرو نیز متواری شده که در حال تعقیب است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی در ادامه به اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در آذربایجان‌غربی اشاره کرد و اضافه کرد: این طرح که به مدت چهار روز در سطح استان برگزار شد، پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در شهریور ماه موفق به کشف 280 کیلو و 606 گرم انواع مواد مخدر و دستگیری 9 نفر قاچاقچی مواد مخدر و 104 نفر توزیع‌کننده شد.

وی افزود: این در حالی است که در راستای اجرای این طرح در مهرماه سال جاری 139 کیلو و 713 گرم انواع مخدر کشف و ضبط شده است.

وی ادامه داد: در این راستا 13 نفر قاچاقچی و 108 نفر توزیع‌کننده مواد مخدر دستگیر شده‌اند.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول