اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

فرش قرمز افغانستان برای سرمایه‌گذاران هندی

خبرگزاری فارس: حامد کرزی در دیدار خود با سرمایه‌گذاران هندی با اشاره به فرصت‌های خوبی که برای سرمایه‌گذاری در افغانستان وجود دارد اظهار داشت که افغانستان برای سرمایه‌گذاران هندی فرش قرمز پهن می‌کند.

فرش قرمز افغانستان برای سرمایه‌گذاران هندی

به گزارش فارس، در این دیدار که در شهر «بمبئی» هند انجام شد، حامد کرزی اظهار داشت: پیامی که از افغانستان آورده‌ام این است که به شما اطمینان می‌دهم که فضای سرمایه‌گذاری مناسب در کشور افغانستان مساعد شده و فرصت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری هند در افغانستان آماده است.

وی با خطاب قرار دادن سرمایه‌گذاران هندی، گفت: ما برای شما در جهت سرمایه‌گذاری در افغانستان فرش قرمز پهن می‌کنیم، پس شتاب کنید و از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در افغانستان استفاده کنید، زیرا این به سود هر 2 کشور است.

کرزی در ادامه افزود: افغانستان کشوری غنی از منابع معدنی از جمله گاز، نفت و مواد کمیابی که دیگر صنایع به آن‌ها نیاز دارند است.

وی خاطر نشان کرد: هند در موقعیت مناسبی قرار دارد تا از منابع غنی افغانستان برای توسعه خود استفاده کند.

به نقل از اطلاعیه «دفتر ریاست جمهور افغانستان»، کرزی با اشاره به کمک‌های هند به افغانستان خاطر نشان کرد: هندوستان بیشتر از 2 میلیارد دلار به بازسازی افغانستان کمک کرده است و مردم افغانستان از آنها آگاهی دارند و از این کمک‌ها سپاس‌گذار هستند.

در این دیدار، «آنند شرما» وزیر صنعت و تجارت هند گفت: هند دارای روابط دیرینه و تاریخی با افغانستان است که به چندین قرن پیش باز می‌گردد و به عنوان یک همکار و متحد به این کشور در روند ترقی و پیشرفت کمک می‌کند.

وی افزود: افغانستان ظرفیت جذب بیشتر کمک‌های 16 میلیارد دلاری را که جامعه جهانی در کنفرانس «توکیو» در دهه تحول به این کشور کمک کرده است را دارد.

شرما ضمن اینکه افغانستان را یکی از کشورهای مهمی دانست که منابع غنی منطقه را به هم وصل می‌کند، خاطر نشان کرد: پروژه «تاپی» که گاز ترکمنستان را از طریق افغانستان به پاکستان و هند می‌رساند، یکی از پروژه‌های مهم اقتصادی برای کشور هند و منطقه است.

در پایان این دیدار «آدی گودریج» که یکی از سرمایه‌گذاران بزرگ هند است، ضمن اینکه از درخواست رئیس جمهور افغانستان برای سرمایه‌گذاری در افغانستان استقبال و اظهار آمادگی کرد، خواستار تشکیل مجمع تجاری افغان- هند به منظور گسترش و تقویت همکاری‌های اقتصادی بین 2 کشور شد.

وی همچنین خواستار ایجاد یک گروه کاری مشترک شد تا در مورد پیشنهادات اقتصادی نشستی که در ماه ژوئن امسال در رابطه با افغانستان در شهر «دهلی» برگزار شد، کار کند.

حامد کرزی روز جمعه پس از شرکت در اجلاس مجمع دموکراسی بالی به منظور امضای چند موافقنامه مهم در زمینه‌های مختلف به هند سفر کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول