اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تبریز:

شهرداران تا پایان امسال فرصت تسویه دارند

خبرگزاری فارس: فرماندار تبریز از شهرداران این شهرستان خواست حداکثر تا پایان سال 91 نسبت به تسویه حساب با کتابخانه‌ها اقدام کنند و هیچگونه کوتاهی از طرف شهرداری‌ها در این خصوص پذیرفتنی نیست.

شهرداران تا پایان امسال فرصت تسویه دارند

 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمود چمنی بعدازظهر امروز در آیین افتتاح کتابخانه علامه جعفری تبریز احداث کتابخانه در این منطقه را طرحی مفید و موثر دانست و ابراز امیدواری کرد؛ با افزایش مراکز فرهنگی همچون کتابخانه‌ها شاهد رونق روزافزون جامعه باشیم.

وی مطالعه و کتابخوانی را مهم‌ترین و اثرگذارترین روش نجات انسان از بند ضلالت و ریشه عمده‌ترین مشکلات جوامع بشری را نشأت گرفته از عدم آگاهی دانست.

چمنی با اشاره به سند توسعه چشم‌انداز 20 ساله ایران در افق 1404 که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها باید تمام توان و تلاش خود را در تحقق اهداف این سند به کار گیرند؛ یکی از مهم‌ترین نهادهایی که در تحقق این سند از بعد فرهنگی می‌تواند تأثیرگذار باشد کتابخانه‌ها است و از این رو باید توجه، همت خاص و حمایت ویژه‌ای از کتابخانه‌ها و کتابخوانی صورت گیرد.

*هیچگونه کوتاهی از طرف شهرداری‌ها در این خصوص پذیرفتنی نیست

وی در ادامه با اشاره به قانون تأسیس و اداره کتابخانه‌های عمومی کشور، پرداخت نیم درصد درآمدهای محقق شده شهرداری به حساب انجمن کتابخانه‌ها را مطالبه قانونی و به حق کتابخانه‌ها دانست و از شهرداران این شهرستان خواست حداکثر تا پایان سال 91 نسبت به تسویه حساب با کتابخانه‌ها اقدام کنند چراکه یکی از مهم‌ترین منابع تامین اعتبار کتابخانه‌ها برای خدمت‌رسانی به مردم، همین منبع است و هیچگونه کوتاهی از طرف شهرداری‌ها در این خصوص پذیرفتنی نیست.

فرماندار تبریز همچنین از شهرداران خواست تا نسبت به حضور فعالانه در جلسات انجمن کتابخانه‌ها جدیت و تعامل بیشتری داشته باشند.

چمنی با اشاره به مصوبات سفرهای ریاست جمهوری به استان گفت: در سال 91 فصل جدیدی از فعالیت‌های اقتصادی و فشارهای بسیاری متوجه کشور شده و بحث اقتصاد مقاومتی مطرح شد که روند تخصیص اعتبارات اجرای پروژه‌های مصوب مختلف نیز تحت‌الشعاع این امر قرار گرفت.

وی تاکید کرد: باید پیگیری اجرای پروژه‌های مصوب خصوصاً احداث کتابخانه‌ها همچنان با جدّیت بیشتر انجام شود تا ان‌شاءالله حداکثر در سال 92 شاهد آغاز اجرای این طرح‌‌ها باشیم.

این مسئول از جمله نیازهای شهرستان تبریز را با انطباق بر سند توسعه چشم‌انداز بیست ساله تا افق 1404 در خصوص کتابخانه‌های عمومی وجود حداقل 63 باب کتابخانه عمومی در شهرستان تبریز دانست و یادآور شد: در حال حاضر 31 باب کتابخانه عمومی و مشارکتی زیر نظر اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فعالیت دارند که این رقم برای رسیدن به نقطه مطلوب براساس سند باید به 63 باب ارتقا یابد.

انتهای پیام/ز20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول