اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کشمکش‌ها بر سر نحوه برگزاری انتخابات هیئت فوتبال هرمزگان ادامه دارد

خبرگزاری فارس: با گذشت چند هفته از برگزاری انتخابات هیئت فوتبال هرمزگان و تعیین رئیس این هیئت، کماکان اعتراض‌ها و شکواییه‌هایی از طرف برخی از کاندیداها پیرامون نحوه برپایی این انتخابات به گوش می‌رسد.

کشمکش‌ها بر سر نحوه برگزاری انتخابات هیئت فوتبال هرمزگان ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، در پی ابطال انتخابات هیئت فوتبال هرمزگان در ماه‌های گذشته و برگزاری مجدد مجمع این هیئت که با حضور مسئولان فدراسیون فوتبال انجام و به انتخاب رئیس جدید این هیئت منجر شد، چند نفر از کاندیداهای ریاست این هیئت کماکان به انتقادها و اعتراض‌های خود در بخش‌های رسمی و غیر‌رسمی ادامه می‌دهند.

این انتخابات در مورخ چهاردهم شهریور‌ماه سال‌جاری برگزار و عبدالمجید دبیده به عنوان رئیس این هیئت انتخاب شد.

اصغر معماری کاندید سابق رئیس هیئت فوتبال هرمزگان یکی از این افراد است که اعتقاد دارد بیش از چند مورد اختلاف در برگزاری مجمع و انتخابات مربوطه رخ داده است.

وی کماکان به نحوه برگزاری این انتخابات اعتراض کرد و خواستار آن شد که فدراسیون فوتبال آن را بررسی کند.

پس از کش‌ و قوس‌های فراوان بالاخره فدراسیون فوتبال جواب اعتراض اصغر معماری را این‌گونه داده است که «با توجه به اینکه اگر قبول کنیم تنها یک تخلف در مجمع انتخاباتی هیئت فوتبال هرمزگان رخ داده است و این یک تخلف نیز تاثیری در مسیر انتخابات ندارد طبق مجمع برگزار شده عبدالمجید دبیده برای مدت چهار سال به عنوان رئیس هیئت فوتبال استان هرمزگان است.»

اصغر معماری کاندید ریاست هیئت فوتبال هرمزگان پس از دریافت این نامه در پاسخ به فدراسیون فوتبال و اعتراض مجدد گفته است که تا زمانی که قانع نشوم حقم در این انتخابات ضایع نشده، دست بردار نخواهم بود و تمام تلاش خود را خواهم گذاشت و به هر جا که لازم باشد شکایت خود را ارائه می‌کنم تا به حق از دست رفته خود برسم.

وی اظهار داشت: در نامه فدراسیون فوتبال آمده است که بنده با مسئول امور استان‌ها پذیرفته‌ام که تنها یک تخلف صورت گرفته و مذاکره ایشان را قبول کرده‌ام در صورتی که بنده هیچ توافقی با کسی انجام نداده‌ام و باید به فدراسیون فوتبال بگویم که یک تخلف در این مجمع صورت نگرفته بلکه چند تخلف رخ داده است که می‌توان به این موارد اشاره کرد.

وی گفت: با توجه به اتمام حکم حسین وفایی به عنوان سرپرست هیئت فوتبال وی بعد از گذشت شش ماه دیگر نمی‌تواند سرپرست هیئت فوتبال باشد و حکم و رای که وفایی در مجمع داده‌، وجاهت قانونی ندارد.

معماری اضافه کرد: حسین وفایی به عنوان مدیر یک باشگاه حق ندارد به عنوان سرپرست هیئت باشد و براساس اساسنامه فدراسیون فوتبال این کار غیرقانونی است.

وی در ادامه موارد تخلفی که اعتقاد دارد، رخ داده است با بیان سومین مورد تصریح کرد: حسین وفایی با توجه به اینکه بعد از گذشت شش ماه حکم سرپرستی وی باطل شده است و طبق گفته‌های مدیرکل سابق اداره ورزش و جوانان هرمزگان که در روزنامه‌های محلی هم موجود است حکم وی تمدید نشده و اگر هم تمدید شده باشد طبق قانون باز هم تخلف صورت گرفته نامبرده در این زمان دو رئیس هیئت فوتبال شهرستان جاسک و حاجی‌آباد را عوض کرده که این خلاف اساسنامه است.

وی گفت: عدم دعوت از مدیر‌عامل شهرداری نوین تیم دوم لیگ برتر استان یکی دیگر از تخلفات در این مجمع است.

معماری ادامه داد: دعوت نکردن از نمایندگان لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور هم از آقایان و بانوان باشگاه تیم یگان‌ امواج ‌خروشان با وجود اعلام آمادگی 10 روز قبل از انتخابات و رای دادن شخص دیگری به جای مدیر‌عامل باشگاه‌ شاهین در صورتی که در ثبت شرکت‌ها و اساسنامه فدراسیون فوتبال سرپرست هیئت مدیر‌عامل این باشگاه بوده از دیگر تخلفات است.

وی افزود: شخصی که به عنوان مربی تیم فوتسال بانوان در رای‌گیری حضور داشته مربی فوتبال بانوان بوده و در این مدت هیچ‌گونه مسابقات فوتبال و فوتسال بانوان برگزار نشده است.

معماری یادآور شد: برترین گلزن تیم فوتبال یا فوتسال بانوان در این مجمع رای داده است در صورتی که برابر بند پنج هیچ گونه مسابقاتی در سال 91 - 90 برای بانوان چه در رده فوتبال و چه در رده فوتسال استانی برگزار نشده است.

وی ادامه داد: شخصی که به عنوان نایب ‌رئیس بانوان انتصابی هیئت در این مجمع شرکت کرده است هیچ‌‌گونه داوری فعال در بالاترین رده کشوری را ندارد.

به گفته این معترض به نحوه اجرا و برگزاری انتخابات هیئت فوتبال هرمزگان، مدیر‌عامل تیم منطقه ویژه که به عنوان نماینده تیم لیگ دسته دوم در انتخاب شرکت کرده است امتیاز خود را به تیم میناب‌طیور واگذار کرده و وی حق رای نداشته ‌است.

وی افزود: اگر میناب طیور در لیگ دسته دوم شرکت کرده نماینده این تیم که قهرمان لیگ برتر استان شده است باید رای خود را می‌داد نه اینکه به عنوان نماینده تیم میناب‌طیور که در لیگ دسته دوم فوتبال کشور بازی می‌کند رای خود را به داخل صندوق می‌انداخت.

کشمکش‌ها بر سر انتخابات هیئت‌های فوتبال در برخی از استان‌ها همانند هرمزگان ادامه دارد.

هرمزگان طی فصل جاری فوتبال کشور برای نخستین بار میزبانی مسابقات لیگ برتر را تجربه می‌کند.

علاوه بر این مسابقات، هرمزگان نمایندگانی را در لیگ‌های دسته اول، دوم، سوم و لیگ برتر فوتسال و فوتبال بانوان کشور دارد.

از سال‌های گذشته برنامه توسعه فوتبال (آسیا ویژن) نیز از طرف کنفدراسیون فوتبال آسیا در شهر بندرعباس آغاز شده است.

از همین رو هیئت فوتبال در این استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

انتهای پیام/ز10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول