اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور بهره‌برداری مقدماتی

نیروگاه بوشهر تا پایان سال به پیمانکار ایرانی تحویل می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: نیروگاه اتمی بوشهر در شرایط راه‌اندازی مقدماتی است و به دنبال این هستیم تا پایان سال برای بهره‌برداری مقدماتی، آن را از پیمانکار روسی تحویل بگیریم.

نیروگاه بوشهر تا پایان سال به پیمانکار ایرانی تحویل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر فریدون عباسی ظهر امروز در نشست با استاندار بوشهر گفت: سیاست این است که از نیروهای بومی در صنعت هسته‌ای بوشهر استفاده شود و برای این کار لازم است زیرساخت‌های آن در زمینه آموزشی فراهم شود.

رئیس انرژی اتمی خاطر نشان کرد: با وزیر نفت مذاکره‌ای داشتیم که آموزشکده فنی برای تربیت نیروها و تکنیسین در استان بوشهر ایجاد شود که حتی خدمات این نیروها به برخی کشورهای همسایه صادر شود.

وی افزود: قرار است با تقویت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، رشته‌های نفتی و مهندسی بوشهر تقویت شود و نیروهای لازم صنایع به ویژه صنعت هسته‌ای تامین شود.

عباسی اضافه کرد: در طرح جامع ساخت واحدهای مسکونی نیروگاه اتمی بوشهر، 2 هزار و 400 واحد مسکونی باید پیش‌‌بینی شود تا زمینه اسکان نیروهای داخلی و خارجی فراهم شود که کلیات این طرح مورد تصویب مسئولان مربوط قرار گرفته است.

این مسئول در پایان اذعان داشت: لازم است کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی و رفاهی در بوشهر بالا رود چرا که حدود 5 هزار نفر در این نیروگاه که مشغول به کار هستند سرویس‌دهی لازم به آنان ارائه شود.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول