اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان:

داشتن وسایل ایمنی برای گرفتن پروانه کسب اجباری است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: تمام افراد برای گرفتن پروانه کسب موظف به تجهیز وسایل ایمنی در مغازه‌ها هستند.

داشتن وسایل ایمنی برای گرفتن پروانه کسب اجباری است

رضا عسکری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: از این پس، افراد برای گرفتن پروانه کسب و فعالیت در بازار موظف به رعایت قوانین و مقررات بوده و در همین راستا باید مغازه‌ها را به وسایل لازم آتش‌نشانی تجهیز کنند.

وی ادامه داد: این طرح برای ایمنی از سیم‌کشی مغازه‌ها، محافظت از خود و جلوگیری از رخ دادن حوادث ناشی از کم‌کاری و ... در نظر گرفته شده به همین دلیل تمام مغازه‌دار‌ها باید سیستم ایمنی را رعایت کنند.

مدیرعامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان تصریح کرد: بازرسی از مغازه‌ها برای بازدید موارد ایمنی هر سال به صورت سرزده از سوی بازرسان آتش‌نشانی صورت می‌گیرد تا بتوانیم از خطرات احتمالی که به دلیل رعایت نکردن قوانین و مقررات صورت می‌گیرد جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به انواع آتش‌سوزی‌ها و شاخه‌بندی حریق که در بازار اتفاق می‌افتد، تأکید کرد: آتش‌سوزی در بازار به سه دسته تقسیم می‌شود که دسته اول آتش‌سوزی با مواد خشک است که با آب خاموش می‌شود و آتش‌سوزی مایعات که با پوکه و آتش‌سوزی برق که با دی اکسیدکربن مهار می‌شود.

عسکری ادامه داد: با توجه به همین تقسیم‌بندی آتش‌سوزی‌ها، در سال‌های گذشته تمام افراد موظف بودند تا همه تجهیزات آتش‌نشانی را در مغازه‌ها نصب کنند اما از سال جاری وسایل ایمنی متناسب با شغل افراد در مغازه‌ها در نظر گرفته شده تا ایمنی و شغل مربوطه هماهنگ باشد.

مدیرعامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر چگونگی امنیت بازار مرکزی همدان اذعان کرد: با توجه به فرسودگی و قدیمی بودن بافت بازار همدان احتمال وقوع حریق بالا و چگونگی امداد و نجات در هنگام حادثه بسیار مشکل است که با همکاری سازمان‌های مربوطه باید نگاه دقیقی برای سامان دادن به وضعیت ایمنی بازار صورت بگیرد.

وی در پایان سخنانش گفت: امیدواریم افراد با رعایت ایمنی و قوانین و مقررات، سازمان آتش‌نشانی را در راستای بالا بردن فرهنگ ایمنی و کاهش خطرات یاری کنند.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول