اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

افسر اطلاعاتی سابق آمریکا با اشاره به استعفای پترائوس:

در کاخ سفید همیشه واقعیت با آنچه اعلام می‌شود متفاوت است

خبرگزاری فارس: یک کارشناس امور اطلاعاتی در مصاحبه با شبکه «راشاتودی» با اشاره به سابقه‌دار بودن روابط نامشروع در میان فرماندهان آمریکایی، می‌گوید این کناره‌گیری قطعا دلایل بسیار مهم‌تری داشته است.

در کاخ سفید همیشه واقعیت با آنچه اعلام می‌شود متفاوت است

به گزارش فارس، پس از استعفای «دیوید پترائوس» از ریاست سازمان سیا به بهانه داشتن روابط نامشروع، برخی از کارشناسان نظیر «تونی شافر» افسر اطلاعاتی سابق آمریکا عقیده دارند که این کناره‌گیری آن هم تنها چند روز پس از آغاز دور دوم ریاست‌جمهوری آمریکا، تنها به این دلیل نبوده و می‌تواند ناشی از مقاومت‌هایی باشد که او به عنوان یک فرمانده نظامی در سازمان غیرنظامی سیا با آن مواجه شده است.

شافر در مصاحبه با شبکه «راشاتودی» در پاسخ به این سوال که آیا به نظر شما این استعفا می‌توانسته دلایل دیگری هم داشته باشد، می‌گوید: «فکر می‌کنم چیزهای خیلی بیشتری در این مورد وجود دارد. همانطور که یکی از سناتورهای سابق به من می‌گفت که یکی از چیزهایی که در واشنگتن یاد گرفته این است که هرآنچه که به عموم مردم گفته می‌شود، واقعیت موضوع در در مورد آن دقیقا چیز دیگری است و این چیزی است که در این مورد هم صدق می‌کند».

«پائولا برودول» و «دیوید پترائوس»

وی ادامه می‌دهد: «بگذارید به عقب بازگردیم، ژنرال «آیزنهاور» که در جنگ جهانی دوم فرمانده نیروهای ما بود و در سال 1944 حمله «روز دی» (روز آغاز عملیات موسوم به آزادسازی اروپا) را فرماندهی کرد، روابطی با راننده خود داشت و رئیس‌جمهور وقت «روزنبال» از این قضیه مطلع بود، اما او سمت خود را ترک نکرد. پس حتما چیز عمیق‌تری وجود دارد. چیزی که فکر نمی‌کنم کسی هنوز کامل متوجه آن شده باشد.»

او می‌افزاید که ژنرال پترائوس بارها و بارها تحت بازرسی قرار گرفته و نمی‌توان باور کرد که در این بازرسی‌ها هیچ‌گاه کاخ سفید متوجه وجود این روابط نشده باشد. شافر از همین نکته نتیجه می‌گیرد که می‌توان فرضیه کناره‌گیری به دلیل وجود روابط نامشروع را رد کرد.

شافر همچنین اشاره می‌کند که بر عملکرد و حضور پترائوس در سیا انتقاداتی وجود داشته، چراکه او فردی بوده که از بیرون به ریاست‌ سیا منتسب شده و به همین جهت برای سیا بیگانه بوده است. این افسر سابق اطلاعاتی آمریکا که تحت نظر سیا آموزش دیده و همچنین دوستانی در این سازمان دارد، در مورد ساختار سازمان سیا می‌گوید: «آن‌ها (اعضا و سازمان‌بندی سازمان سیا) ساختار بسیار منحصر به فردی دارند. آن‌ها همچنین فرهنگ بسیار منحصر به فردی دارند، و هر وقت کسی از بیرون وارد سازمان شود، کسی مثل پترائوس یا هرکس دیگری، با مقاومت زیادی روبرو خواهد شد، چراکه او از داخل سازمان نیست. او به عنوان یک افسر اطلاعاتی آموزش ندیده و به همین دلیل نحوه رهبری او متفاوت است و در مجموع از روش‌های نظامی برای رهبری استفاده می‌کند، اما سیا یک سازمان غیرنظامی است و فکر می‌کنم همین امر منجر به بروز مجادلاتی می‌شود و مسلم است که این سوال را به وجود می‌آورد که آیا اینگونه رهبری می‌تواند تاثیرگذار باشد؟»

«دیوید پترائوس» رئیس سازمان سیا روز گذشته با صدور بیانیه‌ای با اعتراف به اینکه وی رابطه نامشروع با یک زن داشته است، اعلام کرد که از سمت خود استعفا کرده است. وی در این بیانیه آورده است: «پس از گذشت 37 سال از ازدواجم، من با ارتکاب به یک رابطه نامشروع یک درایت و قضاوت بسیار ضعیف از خودم نشان دادم. چنین رفتاری، هم به عنوان یک همسر و هم در کسوت رهبر یک سازمانی همانند تشکیلات ما، غیرقابل قبول است.»

در حالی که ادعا شده است که پترائوس خود به این رابطه اعتراف کرده و تنها به این دلیل از سمت خود کناره‌گیری کرده است، با این وجود نشریه «وال‌استریت ژورنال» گزارش داده است که این اف‌بی‌ای بوده که با بازرسی از ایمیل شخصی دیوید پترائوس، رئیس مستعفی سیا، متوجه روابط نامشروع پترائوس با زنی به نام «پائولا برودول» شده است که شرح حال وی را تهیه می‌کرده است.

در واقع حتی اگر بپذیریم که پترائوس تنها به دلیل رابطه نامشروع از سمت خود کناره‌گیری کرده باشد، دیگر نمی‌تواند مدعی باشد که خود به این رابطه اعتراف کرده است. در واقع پترائوس که خود را در آستانه یک رسوایی اخلاقی دیده، اجبارا کناره‌گیری خود از سمت فرماندهی سیا را اعلام کرده است.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول