اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با رأی‌گیری انجام شده

اعضای اصلی انجمن شاهنامه گچساران انتخاب شدند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گچساران از انتخاب اعضای اصلی انجمن شاهنامه در این شهرستان خبر داد.

اعضای اصلی انجمن شاهنامه گچساران انتخاب شدند

سید زمان علی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: انتخابات انجمن شاهنامه شهرستان گچساران در محل کتابخانه عمومی امام خمینی با حضور علاقه‌مندان به شاهنامه برگزار و طی آن اعضا و هیئت رئیسه آن مشخص شدند.

وی افزود: در این انتخابات فیروز حسنی، سیاوش اسدی، غلام‌رضا گرجی‌زاده، زیبا بهرامی و نوشین گرجی‌زاده به عنوان اعضای اصلی این انجمن انتخاب شدند و همچنین از میان این افراد فیروز حسنی به عنوان رئیس آن معرفی شد.

علی‌پور اعضای علی‌البدل این انجمن را اردشیر کوپی، ملک‌تاج گرجی‌نیا و سهیلا زنگنه ذکر کرد و ادامه داد: مهدی خادمی و حسام‌الدین جعفری به عنوان بازرس این انجمن انتخاب شدند.

فرهنگ‌سازی راهی مناسب برای توجه همه مردم به هنر شاهنامه‌خوانی

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران در خصوص وضعیت هنر شاهنامه‌خوانی در این شهرستان بیان کرد: در حال حاضر نشست هفتگی شاهنامه‌خوانی چهارشنبه شب‌ها در محل کتابخانه عمومی امام خمینی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به شاهنامه‌خوانی می‌توانند در آن شرکت کنند.

وی تصریح کرد: در این نشست‌ها افراد شرکت‌کننده در آن اقدام به روخوانی شاهنامه می‌کنند و میزان استقبال از آن از سوی مردم و شاهنامه‌خوانان شهرستان خوب بوده ولی راضی‌کننده نیست.

علی‌پور با بیان اینکه شاهنامه‌خوانی سابقه دیرینه‌ای در استان ما دارد، گفت: متأسفانه نسل جوان ما از هنر شاهنامه‌خوانی استقبال چندانی نمی‌کند و با توجه به این‌که شاهنامه هویت فرهنگی ما ایرانیان بوده، از جوانان انتظار می‌رود که نسبت به این هنر توجه بیشتری داشته باشند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران، فرهنگ‌سازی را راهی مناسب برای توجه همه مردم به هنر شاهنامه‌خوانی دانست و اظهار کرد: از همه مردم انتظار می‌رود که نسبت به این هنر حساسیت بیشتری داشته باشند و این هنر را به نسل‌های بعدی خود انتقال دهند.

وی ادامه داد: در صورتی که این وضعیت ادامه پیدا کند، شاهد فراموشی این هنر در آینده‌ای نزدیک خواهیم بود.

 انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول