اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع آب کهگیلویه:

سد مارون 2 ظرفیت راه‌اندازی سه نیروگاه برق‌آبی دارد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع آب کهگیلویه تأمین آب درازمدت شهرستان‌های چرام و کهگیلویه را یکی از اهداف احداث سد مارون 2 دانست و گفت: از ویژگی‌های بارز این طرح بزرگ احداث سه نیروگاه تولید نیروی برق‌آ‌‌بی است.

سد مارون 2 ظرفیت راه‌اندازی سه نیروگاه برق‌آبی دارد

علی آران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار داشت: با توجه به منتفی شدن ساخت سد کلات به علت احداث جاده دهدشت پاتاوه مطالعه ساختگاه جایگزین بر روی رودخانه مارون توسط شرکت مشاور آبدان فراز انجام شد.

رئیس اداره منابع آب شهرستان کهگیلویه اضافه کرد: چند ساختگاه برای احداث سد مارون 2 توسط این شرکت شناسایی و مورد بررسی قرار گرفته که در نهایت ساختگاهی در محل تلاقی رودخانه مارون و لوداب مورد تأیید قرار گرفت.

آران با بیان اینکه سد مارون 2 در منطقه تنگ پیوار احداث خواهد شد، تصریح کرد: مطالعات تکمیلی این طرح هنوز ادامه دارد.

رئیس اداره منابع آب شهرستان کهگیلویه با اشاره به اینکه سد مارون 2 از نوع خاکی است، خاطرنشان کرد: حجم مخزن پیش‌بینی شده برای این سد بیش از 250 میلیون مترمکعب است.

آران ارتفاع سد مارون 2 را 90 متر عنوان کرد و ابراز داشت: طول خط انتقال این سد 21 کیلومتر و به صورت ثقلی است.

وی تامین آب شرب، صنعتی و کشاورزی شهرهای دهدشت و چرام را یکی از اهداف اصلی احداث این سد دانست و اذعان داشت: تولید انرژی برق‌آبی و کنترل سیلاب نیز در احداث مارون 2 در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اهمیت سد مارون 2 در توسعه شهرستان‌های کهگیلویه و چرام بیان داشت: توسعه و ترقی این شهرستان‌ها تنها در گرو احداث سد مارون 2 است.

آران متذکر شد: با توجه به عقب‌ماندگی‌هایی که این دو شهرستان از لحاظ عدم برخورداری از سد‌های بزرگ دارند، لازم است که مسئولان در سطوح بالا در جهت سرعت بخشیدن به این طرح رایزنی‌های مداوم داشته باشند.

رئیس اداره منابع آب کهگیلویه ابراز امیدواری کرد با احداث این سد شاهد شکوفایی شهرستان‌های چرام و کهگیلویه در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی باشیم.

این مسئول در امور آب کهگیلویه تأمین آب درازمدت شهرستان‌های چرام و کهگیلویه را یکی از اهداف احداث سد مارون 2 دانست و اضافه کرد: از ویژگی‌های بارز این طرح بزرگ احداث سه نیروگاه تولید نیروی برق‌آبی است.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول