اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی:

باید در پژوهش‌های تقریب‌گرا مباحث جدید اجتماعی مطرح ‌شود

خبرگزاری فارس: دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: در پژوهش‌های تقریب‌گرا مباحث جدید اجتماعی جامعه اسلامی مطرح می‌شود.

باید در پژوهش‌های تقریب‌گرا مباحث جدید اجتماعی مطرح ‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله محسن اراکی ظهر امروز در همایش تقریب مذاهب در مشهد با اشاره به لزوم ارائه پژوهش‌ها و مقالات علمی در خصوص تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: پژوهش‌های تقریب محور، پیرا تقریبی و تقریب‌گرا از مهم‌ترین سرفصل‌های پژوهش‌های بنیادین در حوزه تقریب مذاهب اسلامی است.

وی گفت: در پژوهش‌های تقریب محور اندیشه‌ و ایده‌های مرتبط با تقریب و مسائل و نیازهای جوامع کنونی، عوامل تهدیدکننده تقریب جوامع اسلامی، فرصت‌ها و راه‌کارها و ماهیت تبیین و اندیشه‌های تقریب مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد.

ائمه ‌اطهار (ع)؛ پایه‌گذار تقریب

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه ائمه ‌اطهار(ع) پایه‌گذار تقریب در عرصه‌های نظری و عملی بوده‌اند، تصریح کرد: بررسی تقویم تقریب و ریشه‌های اجتماعی و دینی این مهم همواره از ضروریات است که پژوهشگران و فرهیختگان باید بدان توجه ویژه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: با بررسی و واکاوی شخصیت‌های تقریبی و ایده‌ها و پروژه‌های آن می‌توان به راهکارها و اندیشه‌های تقریب بین مذاهب اسلامی دست یافت.

اراکی در ادامه با اشاره به اینکه اساس تقریب بازگشت به هویت اصیل اسلامی است، گفت: اصول و ماهیت انقلاب اسلامی ایران با هدف احیای هویت اسلامی بوده و ماهیت تقریبی داشته است.

وی با بیان اینکه در پژوهش‌های تقریب‌گرا مباحث جدید اجتماعی جامعه اسلامی مطرح می‌شود، ابراز داشت: اسلام به عنوان دین زندگی، مبنای سبک زندگی را به تمام جهانیان معرفی می‌کند که این خود از مسائل مرتبط با تقریب است.

بنیاد جامعه اسلامی را هویت اسلامی شکل می‌دهد

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به این نکته که بنیاد جامعه اسلامی را هویت اسلامی شکل می‌دهد، خاطرنشان کرد: ما باید به سمت هویت واحد برویم و به این هویت بازگردیم.

این استاد حوزه اظهار داشت: آنچه ماهیت و گوهر اسلامی را تشکیل می‌دهد، بازگشت به هویت اسلامی است و انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره)، جهشی نو برای هویت اسلامی و مقابله با رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی بود.

وی افزود: چالش‌های تفرقه‌انگیز و جنگ‌های طایفه‌ای از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین چالش‌های موجود در عرصه تقریب مذاهب اسلامی است که باید از آن حذر کنیم.

یادآور می‌شود؛ در ابتدای این همایش، نخستین دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذهب اسلامی، آیت‌الله واعظ زاده مباحثی را در خصوص تاریخچه شگل‌گیری مذاهب و فعالیت‌های این مجمع بیان کرد.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول