اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کانون بازنشستگان کارگری ورامین:

نباید بین حداقل و حداکثر حقوق مستمری بگیران فاصله زیادی باشد

خبرگزاری فارس: رئیس کانون بازنشستگان کارگری ورامین و قرچک گفت: فاصله زیاد بین حداقل و حداکثر حقوق مستمری بگیران فاصله طبقاتی را افزایش می‌دهد.

نباید بین حداقل و حداکثر حقوق مستمری بگیران فاصله زیادی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، سید مهدی حسینی که به مناسبت روز تکریم بازنشستگان سخنران پیش از نماز جمعه این هفته ورامین بود، اظهار داشت: قبل از انقلاب قانون افزایش حقوق بازنشستگان بر اساس تورم سالیانه تصویب شد اما به دلیل اینکه کانون بازنشستگان وجود نداشت امکان دفاع از حقوق این قشر جامعه نبود.

رئیس کانون بازنشستگان کارگری ورامین تصریح کرد: اما در سال 68 ابتدا در تهران و سپس در ورامین کانون بازنشستگان تاسیس شد و امروز بیش از 200 کانون در سراسر کشور وجود دارد، نیمی از اعضای کانون بی‌سرپرست هستند یعنی خانم‌هایی که همسر آنها فوت کرده و مستمری بگیر شده‌اند، ارائه خدمات در این کانون کاری مقدس است، امام علی (ع) اولین بار قانون رسیدگی به خانواده‌های بی‌سرپرست و ایتام را نوشتند.

وی ادامه داد: در دین ما احترام به بزرگ‌ترها جایگاه خاصی دارد و همه باید تلاش کنیم تا به قشر بازنشسته خدمت‌رسانی کنیم، از سال 68 به بعد طبق ماده 96 قانون تامین اجتماعی هر سال حقوق مستمری بگیرها افزایش می‌یابد اما در آن سال‌ها حقوق و مزایایی مانند حق همسر، بن‌های حمایتی، حق اولاد، حق سنوات و ... نداشتیم و همه این حقوق یکی پس از دیگری و با کار و تلاش و کوشش کانون ایجاد شد.

حسینی گفت: دیگر دخترها تحت هیچ عنوان و در هیچ سنی از پوشش پدر خارج نمی‌شوند مگر اینکه ازدواج کرده و یا سر کار بروند، قبلا این‌طور نبود، اگر هم پس از ازدواج به هر دلیل جدا شوند و نزد پدر بازگردند باز هم تحت پوشش وی قرار می‌گیرند.

رئیس کانون بازنشستگان کارگری ورامین در ادامه تأکید کرد: تا سال قبل پس از فوت سرپرست خانواده 50 درصد حقوق وی به همسرش تعلق می‌گرفت اما از سال گذشته با شکایتی که به دیوان بردیم این مشکل حل شد و اکنون تمام حقوق تعلق می‌گیرد.

وی اظهار داشت: یک مشکلی که اکنون وجود دارد این است که اگر خانمی که شوهر وی فوت کرده مجدداً ازدواج کند حقوقش قطع می‌شود و اگر جدا هم شود دیگر حقوق قطع شده به وی پرداخت نمی‌شود که با پیگیری‌های متعدد سال 90 به مدت یک سال این قانون اصلاح شد اما امسال مجدداً این مانع وجود دارد.

حسینی با بیان اینکه حداقل حقوق مستمری 140 هزار و حداکثر 2 میلیون و 500 هزار تومان است، گفت: این امر فاصله طبقاتی در جامعه را افزایش می‌دهد، در حال حاضر کسانی که با سنوات کم بازنشسته و مستمر بگیر می‌شوند، حقوق کمی دریافت می‌کنند که این صحیح نیست و بنده تا زمانی که در این پست باشم و بتوانم در جهت اصلاح این امر تلاش می‌کنم.

رئیس کانون بازنشستگان کارگری ورامین اضافه کرد: مشکل دیگر ما در بخش درمان است، برخی از پزشکان زمانی که یک مستمری بگیر به عمل جراحی نیاز دارد تقاضای میلیون‌ها تومان می‌کنند درحالی که برای خرج‌ها و عمل‌های اضافی آقایان میلیون‌ها تومان پول پرداخت می‌شود و هر فردی فوت کند نیز 3 الی 5 میلیون تومان برای هزینه‌های فوت پرداخت می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بیمه تکمیلی برای بیمارستان‌های دولتی 90 درصد هزینه درمان و برای بیمارستان‌های خصوصی 60 درصد هزینه را پرداخت می‌کند، این یک مشکل است و مشکل دیگر این است که هزینه‌های پرداختی بر اساس مصوبه‌های سازمان نظام پزشکی است اما برخی از پزشکان بیش از مصوبه‌های سازمان پول درمان دریافت می‌کنند، که در حال پیگیری این مشکلات نیز هستیم.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول