اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تبریز:

عزاداری‌های سالار شهیدان نوعی دهن‌کجی به استکبار است

خبرگزاری فارس: امام جمعه تبریز با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم گفت: عزاداری علاوه بر ثواب اخروی نوعی بعد سیاسی هم دارد و به مثابه دهن‌کجی به استکبار جهانی است.

عزاداری‌های سالار شهیدان نوعی دهن‌کجی به استکبار است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی این شهر با تاکید بر حفظ شعائر اسلامی در عزاداری‌های محرم و صفر، تصریح کرد: روحیه اسلام‌ستیزی و عدالت‌طلبی سالار شهیدان در عزاداری‌های محرم ترویج شود.

وی تصریح کرد: عزاداری‌های سالار شهیدان علاوه بر ثواب اخروی نوعی دهن‌کجی به استکبار است.

آیت‌الله شبستری در ادامه با اشاره به روز مباهله پیامبر گرامی اسلام(ص) از این روز بزرگ به عنوان سند حقانیت شیعه و کرامت پنج تن آل عبا یاد کرد و افزود: روزه‌داری در این روز مستحب بوده و ثواب دارد.

مبارزه مسلمانان تا اضمحلال آمریکا ادامه خواهد داشت

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: مبارزه مسلمانان دنیا که چند سالی است آغاز و تشدید شده با رژیم آمریکا تا اضمحلال آن و رژیم صهیونیستی که رو به افول است ادامه خواهد داشت.

آیت‌الله مجتهدشبستری اظهار کرد: ملت ایران با الهام از امام راحل(ره) که فرمود آمریکا شیطان بزرگ است، اهل مذاکره‌اند اما نه با آمریکایی که زورگوست.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و هزینه تبلیغاتی 7 میلیارد دلاری آن گفت: در شرایطی که از یک طرف بیشتر ملت آمریکا با گرسنگی، مشکلات اقتصادی و بیکاری روبه‌رو بوده و با آنها دست و پنجه نرم می‌کنند و از طرفی دیگر طوفان اخیر خسارات مالی و جانی در این کشور به همراه داشت، این هزینه سرسام‌آور برای انتخابات خرج شد.

امام جمعه تبریز با اشاره به دو مرحله‌ای و غیرمستقیم بودن سامانه انتخابات در آمریکا اظهار کرد: مردم این کشور دخالت مستقیم در انتخابات ریاست جمهوری ندارند بلکه آنها به هیئت‌هایی رای می‌دهند، 538 هیئت در آمریکا وجود دارد که هر نامزدی بتواند آرای 270 هیئت را به دست آورد به عنوان رئیس جمهوری انتخاب می‌شود.

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه کنگره آمریکا به طبقه مستضعف بی‌اعتنا بوده و وامدار سرمایه‌داران است و شرکت‌های سرمایه‌داری هستند که هزینه می‌کنند تا فردی را انتخاب کنند و این فرد از آنها حمایت می‌کند.

امام جمعه تبریز اظهار کرد: این شرکت‌ها صهیونیستی بوده و هدفشان اسلام‌ستیزی است، خصومت آنها با ایران محرز بوده و نامزد هر کسی باشد فرقی نمی‌کند چراکه هر کدام در مبارزه انتخاباتی خود حمایت از رژیم صهیونیستی را مطرح می‌کنند.

ترویج فرهنگ مطالعه باید به وظیفه‌ای عمومی تبدیل شود

امام جمعه تبریز همچنین با بیان اینکه کتاب میراث تمدن بشر است و علوم گذشتگان را به آیندگان منتقل می‌کند، ترویج فرهنگ مطالعه باید به وظیفه‌ای عمومی تبدیل شود.

وی با اشاره به جایگاه و اهمیت کتاب اظهار کرد: در فرهنگ متعالی اسلامی کتاب مهمترین و اثرگذارترین وسیله هدایت انسان و ابزاری برای انتقال مواریث فرهنگی و معلومات و تجربیات گذشتگان به نسل‌های آتی است.

آیت‌الله شبستری بر ترویج فرهنگ کتابخوانی تأکید و عنوان کرد: همه درباره این موضوع مسئولیم و باید برای تشویق مردم به کتابخوانی بیش از پیش توجه کنیم. 

انتهای پیام/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول