اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در محمودآباد صورت گرفت

برگزاری همایش برگ‌ریزان با نام «ولگشن»/ قرائت پیام خسرو معتضد در جشن روز مازندران

خبرگزاری فارس: همایش برگ‌ریزان مازندران با نام محلی «ولگشن» در محمودآباد برگزار شد.

برگزاری همایش برگ‌ریزان با نام «ولگشن»/ قرائت پیام خسرو معتضد در جشن روز مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، همایش ولگشن (برگ‌ریزان مازندران) به مناسب روز مازندران شامگاه پنجشنبه با حضور مسئولان و استقبال پرشور مردم در سالن غدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

در این همایش برنامه‌های مختلف هنری اجرا شد که از جمله می‌توان به مواردی همچون قرائت اشعار محلی از سوی شاعران برتر استان، اجرای موسیقی محلی و بومی، اجرای نمایش و توزیع بروشور با عنوان مازندران تجلی‌گاه ولایت علویان و طنز محلی اشاره کرد.

در حاشیه این همایش نمایشگاهی از آثار هنری هنرمندان محمودآبادی برگزار شد و با استقرار چرخ سفالگری یکی از هنرمندان سفالگر شهرستان به‌صورت زنده به ساخت و خلق آثار سفالی پرداخت که مورد توجه حاضران قرار گرفت.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد با تبریک روز مازندران در این مراسم بیان داشت: روز مازندران نشان‌دهنده عمق عشق و ارادت مردم ولایتمدار مازندران در طول تاریخ پس از ورود اسلام به ائمه معصومین و خاندان نبوت است که ارادت مختص به زمان یا یک برهه خاص تاریخی نیست.

حمیدرضا کوزه‌گر افزود: از سوی دیگر روز مازندران روز تثبیت و پاسداشت فرهنگ بومی و محلی است که بسیاری از آنها ریشه در دین و ارزش‌های اسلامی ما دارد و در واقع تقویت فرهنگ بومی و انتقال صحیح و درست آن به نسل‌های جوان می‌تواند سدی در مقابل تهاجم فرهنگ‌های بیگانه و غربی باشد.

وی تصریح کرد: تشکیل اولین حکومت شیعی و علوی افتخاری ارزشمند و قابل توصیف است که نصیب مردم ولایتمدار مازندران شده است که این روز باید به بهترین شکل ممکن برای تمامی شیعیان بازگو شود.

به گزارش فارس، دراین همایش علاوه بر امام جمعه و فرماندار، 40 نفر از مسئولان شهرستان و 300 نفر از مردم فرهنگ دوست محمودآباد نیز حضور داشتند.

در پایان نیز پیام خسرو معتضد از اساتید برجسته تاریخ ایران قرائت شد که مورد توجه حاضران قرار گرفت.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول