اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی:

23 هزار میلیارد ریال به اجرای طرح‌های آبیاری نوین اختصاص یافت

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی از اختصاص 23 هزار میلیارد ریال اعتبار به منظور اجرای طرح‌های آبیاری نوین در سال جاری خبر داد.

23 هزار میلیارد ریال به اجرای طرح‌های آبیاری نوین اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمدعلی نیکبخت در مراسم نهمین جشنواره انار ساوه اظهار داشت: با توجه به اهمیت و لزوم اجرای طرح‌های نوین آبیاری که نقش بسیار مؤثری در کاهش مصرف آب در حوزه کشاورزی دارند، دولت در سال جاری 23 هزار میلیارد ریال به این مهم اختصاص داد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته اعتبار اختصاص یافته به اجرای طرح های زیربنایی آب و خاک 11 هزار میلیارد و 380 میلیون ریال بود که خوشبختانه امسال شاهد افزایش این اعتبارات بودیم.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: امسال همچنین 50 هزار میلیارد ریال تسهیلات به منظور اجرای طرح‌های توسعه‌ای بخش کشاورزی به این وزارتخانه اختصاص یافته است.

نیکبخت با بیان اینکه تاکنون یک میلیون و 200 هزار هکتار از اراضی کشور زیر پوشش آبیاری نوین قرار گرفته است تاکید کرد: تجهیز اراضی به سیستم‌های آبیاری نوین از سیاست‌ها و اولویت‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی است.

مدیر جهاد کشاورزی ساوه نیز گفت: شهرستان ساوه یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان انار در بین استان‌های کشور محسوب می‌شود که هر ساله سهم عمده‌ای در تولید انار کشور دارد.

جمشید توحیدلو افزود: در حال حاضر 9 هزار هکتار از باغات این شهرستان باغ انار است.

انتهای پیام/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول