اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

راسموسن: درخواست ترکیه را دریافت نکردیم/ ائتلاف ناتو برای حمایت از آنکارا

خبرگزاری فارس: دبیرکل ناتو در واکنش به خبر درخواست ترکیه برای استقرار سامانه موشکی در مرز سوریه، وصول این درخواست را رد کرد اما گفت ائتلاف ناتو برای حمایت از ترکیه آماده است.

راسموسن: درخواست ترکیه را دریافت نکردیم/ ائتلاف ناتو برای حمایت از آنکارا

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ناتو، در پی انتشار اخباری مبنی بر درخواست ترکیه از ناتو برای استقرار سامانه‌های موشکی پاتریوت در مرز با سوریه، دبیر کل ناتو به این خبر واکنش نشان داد.

«آندرس فوگ‌راسموسن» که در نشست رسانه‌ای ماهانه ناتو حضور یافته بود، در پاسخ به این سوال که آیا ناتو درخواست ترکیه برای استقرار این موشک‌ها در مرز با سوریه را می‌پذیرد یا خیر، گفت: «پیش از هر چیز، بگذارید تاکید کنم که ما چنین درخواستی دریافت نکرده‌ایم. اگر قرار باشد چنین درخواستی دریافت کنیم، آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم».

وی همچنین در پاسخ به این سوال خبرنگاران که از او نسبت به اظهارات قبلی‌اش مبنی بر حمایت ناتو از ترکیه و دفاع این ائتلاف از این کشور، و همچنین طرح‌های احتیاطی این ائتلاف برای موضوع سوریه پرسیدند، گفت: «همانطور که می‌دانید، اساسا، ما هیچ‌گاه در مورد طرح‌های احتیاطی و همچنین بروز رسانی‌هایی که روی این طرح‌ها انجام می‌شود، ابراز نمی‌کنیم. اما، اینکه ائتلاف دفاعی چون ناتو برای دفاع از اعضای خود از جمله ترکیه، طرح‌های لازم را نداشته باشد، قطعا مایه تعجب است. به همین جهت هم هست که من در چند مورد علنا اعلام کرده‌ام که در صورت نیاز ما برای ایستادن در کنار ترکیه و دفاع از این کشور آماده هستیم. اما، بدیهی است که ما در مورد جزئیات طرح‌های خود نظری بیان نکنیم».

اظهارات راسموسن پس از آن بیان شد که چند روز قبل یک مقام دیپلماتیک ترکیه در گفت‌وگو با روزنامه «حریت» گفته بود: «ما (آنکارا) در حال رایزنی با ناتو برای اجرای طرح‌های مشترک در قبال تحولات سوریه هستیم و این طرح‌ها شامل استقرار سیستم دفاع موشکی (پاتریوت) در ترکیه است».

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول