اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کنگره فقیه آگاه ـ 9

حجت‌الاسلام گلپایگانی: شخصیت آیت‌الله گلپایگانی به عرصه فقاهت محدود نمی‌شود

خبرگزاری فارس: فرزند آیت‌الله گلپایگانی گفت: شخصیت آیت‌الله گلپایگانی تنها به عرصه فقاهت محدود نمی‌شود بلکه هر بخشی از زندگی ایشان را می‌توان به صورت مجزا الگوسازی کرد.

حجت‌الاسلام گلپایگانی: شخصیت آیت‌الله گلپایگانی به عرصه فقاهت محدود نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام سید جواد گلپایگانی امروز در همایش فقیه آگاه که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد با اشاره به یادآوری بخشی از زندگی آیت‌الله موسوی گلپایگانی ابراز کرد: امیدواریم این سخنان سرفصل پژوهشی نو در حیات حوزه علمیه شود.

وی افزود: بدون شک مطالعه شخصیت بزرگان حوزه و حوادث پیرامون آنها و نیز بررسی رخدادهای گذشته سبب پیشرفت ثبات و برنامه‌های آتی و پایندگی حوزه خواهد شد.

فرزند آیت‌الله گلپایگانی ابراز داشت: استفاده از تجارب گذشته و جان سپردن به توصیه‌های بزرگان ذخایری است که می‌تواند حوزه را مستحکم ساخته و به سطح شایسته‌ای از بهره‌وری برای اعتلای اسلام برساند.

وی عنوان کرد: شخصیت این مرجع فقید تنها به عرصه فقاهت محدود نمی‌شود، بلکه هر بخشی از زندگی ایشان را می‌توان به صورت مجزا بررسی عالمانه کرده و الگوسازی کرد.

گلپایگانی خاطر نشان کرد: دوران جوانی و نوجوانی آن مرحوم دارای درس‌ها و الگوهای عملی فراوانی است که استخراج و بررسی دقیق و تدوین آن این دوران را برای طلاب جوان قابل تأمل می‌کند.

وی دوران تحصیل و تدریس ایشان را شاخص خوبی برای فضلای حوزه دانست و گفت: ایشان در تحصیل مداومت داشت و این مسئله تمام موانع را برای ایشان کوچک می‌کرد.

فرزند مرحوم گلپایگانی تاکید کرد: ارائه نظرات، استدلال، بیان فتوا و روش فقهی ایشان در استنباط احکام تاثیر بسزایی در رشد حوزه داشته و موفق به تربیت شاگردان زیادی شدند که تعدادی از بزرگان حوزه حاصل این زحمات است.

وی عمده دغدغه مرحوم گلپایگانی را حفظ حوزه دانست و گفت: ایشان 32 سال سرپرستی حوزه را بر عهده داشتند و در دوره پهلوی اول حوزه قم را پایه‌گذاری کرد و بعد از فوت آیت‌الله بروجردی رسمیت بخشیدن به حوزه علمیه از جمله کارهایی بود که ایشان با جدیت آن را پیگیری کرد.

گلپایگانی با اشاره به برنامه‌های براندازانه طاغوت، فعالیت‌های مرحوم گلپایگانی به ویژه در زمان تبعید امام خمینی و زعامت حوزه علمیه را مهم و حساس عنوان کرد.

انتهای پیام/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول