اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام ستاد اقامه نماز:

نماز نیاز هدایت را به بندگان گوشزد می‌کند

خبرگزاری فارس: قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت: نماز خدا را مرتبط با او دیدن است و به نوعی نیازمندی به هدایت را گوشزد می‌کند.

نماز نیاز هدایت را به بندگان گوشزد می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حجت‌الاسلام مجتبی کلباسی بعد از ظهر امروز در آئین پایانی دومین جشنواره ملی فرهنگی ـ هنری نماز در همدان با اشاره به لزوم نقش و تأثیرپذیری نماز در عرصه هنر اظهار کرد: مسئولیت‌پذیری در رابطه با تکالیف خدا باید در نماز دیده شود و این جبهه در عرصه هنر نیز باید مد نظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نماز جهان را هدف‌مدار دیدن دین است، افزود: نماز خدا را مرتبط با او دیدن است و به نوعی نیازمندی به هدایت را گوشزد می‌کند.

وی بیان داشت: پایه‌های نماز، فواید و آثار نماز باید در حوزه‌هایی که در عرصه هنر و تصویر‌سازی نمایش داده می‌شود، گنجانده شود.

وی یادآور شد: دوره‌های نمازشناسی برای هنرمندانی که رغبت دارند، برگزار می‌شود تا هنرمندان بیشتر با مقوله نماز آشنا شوند.

 

*کارگردانان با تجهیز به علم و ارزش وارد سینما شوند/سینما خطرناک است

یک کارگردان سینما نیز اظهار کرد: یکی از راه‌های توسعه سینمای ایران استقبال مناسب خانواده مذهبی جامعه ماست که اکنون رابطه خود را با سینما قطع کرده‌ و اعتماد کافی را به سینما ندارند.

حبیب‌الله بهمنی تصریح کرد: راه نجات سینمای ما گرایش خانواده مذهبی به سینماست و اگر چنین شود آرمان سینما محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه ما سینماگران در میدان خطرناک بسیار گسترده‌ای هستیم، ابراز داشت: توصیه من به فیلم‌سازان آماتور این است که برای ورود به عرصه فیلم‌سازی و سینما خود را مسلح کنند چراکه وارد میدان جنگی خطرناکی می‌شوند.

این مدرس دانشگاه متذکر شد: کارگردانان آماتور با علم کافی و مسلح به ارزش‌های اعتقادی و دینی و اخلاقی وارد عرصه سینما شوند وگرنه تاریخ سینما نشان داده که خطرناک است و خیلی‌ها را در خود هضم می‌کند.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول