اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان:

عمق نماز هنوز تبیین نشده است

خبرگزاری فارس: استاندار همدان گفت: در حال حاضر نماز را تنها به عنوان تکلیف الهی برپا می‌کنیم و عمق آن هنوز تبیین نشده است.

عمق نماز هنوز تبیین نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌محمد آزاد بعد از ظهر امروز در آئین اختتامیه دومین جشنواره ملی فرهنگی ـ هنری نماز در همدان اظهار کرد: خداوند به همه بشر نعمت‌های فراوانی اعطا کرده است که یکی از نعمت‌های مهم او به مسلمانان ادای نماز در پنج است تا بتوانند با خدای خود صحبت کنند.

وی برگزاری چنین جشنواره‌ای را بسیار ارزشمند دانست و گفت: ما مسئولان نباید از بار برخی مسئولیت‌ها فرار کنیم و متولیان معارف دینی نیز باید خود را در عرصه هنر و سینما مسئول بدانند چرا که همه ما مکمل یکدیگر هستیم و باید با هم در این عرصه ورود کنیم.

استاندار همدان تأکید کرد: روحانیت، مردم و دولت همه باید در تبیین بحث نماز فعال باشند و کسی نباید خود را در این عرصه مسئول نداند بلکه همه در یک مسیر گام بر می‌داریم.

وی بیان داشت: ما خود نیز می‌گوییم برای فیلم و سینما چه کرده‌ایم چرا کارگردانان را تغییر نمی‌دهیم در حالی که هنر گستره‌ زیادی دارد و از اثرگذاری بالایی برخوردار است.

آزاد با انتقاد از اینکه چرا در مساجد فیلمی ساخته نمی‌شود، اظهار کرد: چرا نباید داستان‌های ما رنگ مساجد داشته باشد در حالی که مساجد یکی از نقاط مناسب برای فیلم‌سازی در عرصه دینی به ویژه نماز است.

وی با بیان اینکه بنده به عنوان نماینده دولت مسئولیت خود در عرصه مسائل نماز را می‌پذیرم، افزود: بخش سخت‌افزاری بر عهده ماست اما شاید در نرم‌افزاری کم بیاوریم چرا که ما تخصص لازم را نداریم و باید حوزه علمیه و فیلم‌سازان نیز در این عرصه وارد شوند.

استاندار همدان در ادامه یادآور شد: در حال حاضر یک هزار و 200 نقطه در همدان اقامه نماز دارند که 600 نقطه با روحانی و 600 نقطه بدون روحانی نماز برپا می‌کنند.

به گفته وی، ما فقط نماز را به عنوان تکلیف الهی برپا می‌کنیم و عمق آن هنوز تبیین نشده است.

آزاد تصریح کرد: اگر به دنبال کاهش بزه‌های اجتماعی و آسیب‌های جامعه هستیم باید به تبیین نماز پرداخته و آن را به تمام جامعه تعمیم بخشیم.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول