اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سال 84 تاکنون

بیش از 25 هزار شغل در لرستان ایجاد شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان گفت: از سال 84 تاکنون از طریق بنگاه‌های زود بازده 25 هزار و303 شغل در سطح استان لرستان ایجاد شده است.

بیش از 25 هزار شغل در لرستان ایجاد شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حامد ویسکرمی ظهر امروز در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان لرستان گفت: از سال 84 تاکنون 6 هزار و 570 میلیارد ریال تسهیلات از طریق بنگاه‌های زودبازده به متقاضیان پرداخت شده است.

وی افزود: این مقدار به 16 هزار و 616 طرح در سطح لرستان پرداخت شده ست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان گفت: در این مدت 7 هزار و 642 نفر در لرستان موفق شدند که یارانه طرح‌های خود را دریافت کنند.

ویسکرمی میزان یارانه پرداخت شده به این افراد را 206 هزار و 81 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: این مبلغ به 10 هزار و 72 نفر در سطح لرستان پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان در ادامه با اشاره به تدوین سند توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری در لرستان  گفت: بر اساس برنامه‌ها و اهداف کارشناسی این سند 114 هزار و 473 میلیارد ریال در مدت پنج ساله اجرا برای ایجاد اشتغال در این استان سرمایه‌گذاری می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان گفت: بر اساس چشم انداز تعریف شده در سند، این میزان سرمایه‌گذاری موجب ایجاد 103 هزار فرصت شغلی جدید در استان لرستان می‌شود.

ویسکرمی افزود: سند توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان لرستان به عنوان برنامه راهبردی حوزه کار و اشتغالزایی، فعالیت‌ها و اقدامات 15 حوزه زیربخش اقتصادی مرتبط از جمله صنعت، تولید، خدمات و کشاورزی را دربرمی‌گیرد.

وی تاکید کرد: این سند بر اساس ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود استان لرستان با اولویت سرمایه‌گذاری در بخش‌های توسعه صنعتی، توسعه کشاورزی و بخش خدمات تدوین شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان گفت: این سند با همراهی و مشارکت 83 دستگاه دولتی و غیردولتی تهیه و تدوین شده است.

ویسکرمی اظهار داشت: سند توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان لرستان به عنوان محور و ملاک فعالیت‌های مرتبط با سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در بخش هفت تهیه و تدوین شده است.

وی با اشاره به اینکه این برنامه باید در طول برنامه پنجم توسعه کشور اجرایی شود، گفت: برای تهیه و تدوین این سند بیش از 50 جلسه کارشناسی و مدیریتی با استفاده از دیدگاه‌ها و تجربیات صاحب نظران و کارشناسان این حوزه در قالب یک کار جامع علمی، برگزار شده است.

ویسکرمی گفت: سند توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان لرستان با طی مراحل قانونی بررسی و تصویب در استان و بررسی و تایید شرکت مشاور مادر، به زودی در شورای عالی اشتغال کشور تصویب و برای اجرا ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول