اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تلاش نتانیاهو برای جبران حمایتش از رقیب اوباما

نتانیاهو به اوباما درباره تمایلش برای همکاری اطمینان خاطر داد

خبرگزاری فارس: نخست وزیر اسرائیل در دیدار سفیر آمریکا در اراضی اشغالی با تقدیر از همکاری امنیتی واشنگتن و تل‌آویو کوشید درباره تمایل خود برای همکاری با اوباما اطمینان خاطر دهد.

نتانیاهو به اوباما درباره تمایلش برای همکاری اطمینان خاطر داد

به گزارش فارس، به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، «بنیامین نتانیاهو» چهارشنبه چند ساعت پس از تایید ریاست جمهوری مجدد باراک اوباما، در دفتر خود در بیت‌المقدس، میزبان «دانیل شاپیرو»، سفیر آمریکا در اراضی اشغالی شد تا شخصا به او اطمینان دهد که مایل است از نزدیک با اوباما همکاری کند.

وی در این دیدار گفت: به باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا پیروزیش در انتخابات را تبریک می‌گویم. اتحاد استراتژیک میان آمریکا و اسرائیل از همیشه محکم‌تر است.

نتانیاهو ادامه داد: فکر می‌کنم آمریکا بار دیگر نشان داد که چرا بزرگترین دموکراسی در سطح جهان است. روابط امنیتی میان آمریکا و اسرائیل به شدت یکپارچه و منسجم است. من به دنبال آن هستم تا با رئیس جمهور اوباما همکاری کنم تا روابط را بیشتر تقویت کنم و اهدافمان برای ایجاد صلح و امنیت را ارتقاء دهم.

شاپیرو نیز در این دیدار از طرف اوباما و مردم آمریکا از نتانیاهو تشکر کرد و گفت: آمریکایی‌ها به سیستم دموکراتیک خود، ارزش‌ها و انتخابات آزادشان افتخار می‌کنند. روشن است، اسرائیلی‌ها نیز دارای این ارزش‌ها هستند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور اوباما در دور نخست ریاست جمهوری خود از همکاری امنیتی نزدیک با شما خرسند بود و ما قصد داریم در دور دوم نیز به این روند ادامه دهیم.

به نوشته این روزنامه، نتانیاهو مایل بود میت رامنی، رقیب جمهوریخواه اوباما، پیروز انتخابات باشد اما پس از اعلام نتایج، حزب لیکود برای نشان دادن اتحاد خود با اوباما، بیانیه‌ای را برای سیاستمداران خود که برخی از آنها مخالفان اوباما بودند ارسال و به آنها اعلام کرد همه اظهارنظرها درباره انتخابات آمریکا را باید با دفتر نخست وزیری هماهنگ کنند.

البته شاپیرو نیز چهارشنبه با تعدادی از رسانه‌ها مصاحبه کرد تا این پیام را که اوباما حمایت اسرائیل را داراست، به آمریکا ارسال کند. او در گفت‌و گو با خبرنگاران گفت: روابط میان اوباما و نتانیاهو رابطه خوبی است. آنها به خوبی با یکدیگر همکاری می‌کنند و اغلب با یکدیگر دیدار می‌کنند. آنها تاکنون 10 بار با یکدیگر دیدار کرده‌اند و مرتبا تلفنی با یکدیگر صحبت می‌کنند.

وی گفت: تیم آنها بی‌نهایت خوب با همدیگر فعالیت می‌کنند. می‌دانم رئیس جمهور به دنبال فرصتی است تا از اسرائیل دیدن کند. دیدار بخشی مهمی از روابط است.

اما سفیر آمریکا در اراضی اشغالی تاریخ و زمان انجام چنین دیداری را مشخص نکرد.

انتهای پیام/ه.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول