اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر:

گسترش حوزه نفت در عرصه بین‌المللی نیاز بخش نفت و گاز است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوشهر گفت: استحصال نفت و گاز با آخرین سیستم‌های مدرن و پالایش و ذخیره‌سازی انرژی و گسترش حوزه نفت از فضای ملی به فضاهای بین‌المللی ضرورت بخش نفت و گاز کشور است.

گسترش حوزه نفت در عرصه بین‌المللی نیاز بخش نفت و گاز است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری ظهر امروز در دیدار مدیرعامل و مسئولان سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با ایشان، با اشاره به اینکه امروز نگاه جهان یک نگاه دو سویه است اظهار داشت: اگر خواستار پیشرفت در عرصه‌های بین‌المللی و فضای همه جانبه توسعه و پیشرفت از جمله اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هستیم باید با برنامه‌ریزی دانش‌بنیان و شتاب کارشناسانه، ضعف‌ها و کمبودها را جبران کنیم.

صفایی‌بوشهری با بیان اینکه عدم وجود برنامه مناسب باعث لطمه خوردن و تهدید محور شدن اقتصاد خواهد شد تصریح کرد: اقتصاد بر مبنای دانش با فرصت‌یابی و فرصت‌سازی، می‌تواند تهدیدها را به موقع شناسایی کرده و در پی برطرف کردن و تبدیل آن به فرصت برآید.

امام جمعه بوشهر تاکید کرد: ما باید با یک نگاه عمیق بین‌المللی در عرصه نفت، تهدیدها و تحریم‌ها را پیش‌بینی کرده و در این مواقع علاوه بر یافتن راه برون رفت از تهدیدها، باید از آن‌ها برای خود فرصت و موقعیت پیشرفت و شکوفایی ایجاد کنیم.

امام جمعه بوشهر همچنین مدیریت، برنامه‌ریزی و دانش را سه اصل مهم در افزایش تولید دانست.

این مسئول نگاه مقام معظم رهبری به صنعت نفت را بر مبنای کارشناسی دانش‌بنیان، تولید عالی، مدیریت کارآمد و بارزگانی بهینه، برای افزایش رفاه و ثروت داخلی دانست و افزود: جدیت تلاشگران در عرصه نفت که موجب سربلندی و موفقیت نظام خواهد شد، قابل تجلیل و قدردانی است.

صفایی‌بوشهری در پایان بیانات خود با استناد به گزارشات وزارت نفت و کمیسون انرژی مجلس و شرایط حاکم درون استانی، میزان رضایتمندی از مجموعه مدیران و فعالان عرصه نفت در سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس را مطلوب دانست و از این مهم به عنوان توفیق و آغاز راه خدمت‌گزاری به مردم یاد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر همچنین دومین عامل توسعه و پیشرفت را ایجاد فضای رقابتی در عرصه‌های مختلف بین‌المللی دانست و رسیدن به مرجعیت در بسیاری از امور استراتژیک مانند فناوری نانو، بیوشیمی، بیو تکنولوژی و میکروالکترونیک در افق نه چندان دور را از جمله ضروریات امروز ایران برشمرد.

وی در پایان سخنان خود تنظیمِ تولید متناسب با شرایط ملی و فراملی، ایجاد فرآورده‌های ثروت‌زا، تقویت صنایع پایین دستی و تقویت حوزه شناسایی، استکشاف، استحصال با آخرین سیستم‌های مدرن و پالایش و ذخیره‌سازی انرژی و گسترش حوزه نفت از فضای ملی به فضاهای بین‌المللی را از جمله ملزومات کنونی در بخش نفت و گاز دانست.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول