اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مدیریت راهداری همدان خبر داد

تجهیز 35 مرکز برای طرح راهداری زمستانی در استان همدان

خبرگزاری فارس: سرپرست مدیریت راهداری اداره کل راه و شهرسازی همدان گفت: امسال 35 مرکز در راستای طرح راهداری زمستانی در استان همدان تجهیز شده‌اند که از این تعداد 25 مرکز ثابت و 10 مرکز نیز به صورت استیجاری است.

تجهیز 35 مرکز برای طرح راهداری زمستانی در استان همدان

محمد رودباری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: امسال 35 مرکز برای راهداری زمستانی در نظر گرفته شده که از این تعداد 25 مرکز ثابت و شامل راهدارخانه‌ها و مرکز ادارات بوده و 10 مرکز نیز به صورت استیجاری در نقاط برف‌گیر و کولاک‌خیز استان تجهیز شده‌اند.

وی با بیان اینکه امسال 274 دستگاه انواع و اقسام ماشین‌آلات در طرح راهداری استان همدان به کار گرفته شده، افزود: از این تعداد 215 دستگاه شامل ماشین‌آلاتی از قبیل برف‌روب، نمک‌پاش و برف‌خور هستند.

سرپرست مدیریت راهداری اداره کل راه و شهرسازی همدان بیان داشت: 19 دستگاه ماشین‌آلات نیز از بخش خصوصی تأمین شده که از این تعداد 10 دستگاه شامل تراکتورهای استیجاری است و در روستاهایی که مرکزیت دارند مستقر می‌شوند.

وی با اشاره به پشتیبانی 40 دستگاه ماشین سبک کمک‌دار از مراکز راهداری تصریح کرد: این اکیپ‌ها به صورت شیفتی در محورها، عملیات گشت‌زنی را انجام می‌دهند و مجهز به چراغ‌های گردان، جی پی اس و... هستند.

رودباری ابراز داشت: از جمله اقدامات اکیپ‌های پشتیبانی در زمان برف می‌توان به بازدید از محورها اشاره کرد که در این راستا اطلاعات راهداری زمستانی و برف‌روبی را انجام می‌دهند و متناسب با شرایطی به مرکز راهدارخانه اعلام می‌کنند که چه ماشینی مورد نیاز است و باید به محور اعزام شود.

وی ادامه داد: از دیگر فعالیت‌های اکیپ‌های پشتیبانی در زمانی که نیاز به برف‌روبی نباشد گشت‌زنی در محورها، تمیز کردن تابلوها و علائم، تعمیرات گاردریل و چراغ‌های چشمک‌زن و پر کردن چاله‌های احتمالی در سطح راه‌ها است.

سرپرست مدیریت راهداری اداره کل راه و شهرسازی همدان در پایان سخنانش با اشاره به تعداد نیروهای به کار گرفته شده در طرح راهداری زمستانی سال 91 خاطرنشان کرد: جمع کل نیروهایی که در این طرح فعالیت دارند 529 نفر است که 249 نفر راننده، 162 نفر کارگر نمک‌پاش و 118 نفر نیز به عنوان سرپرست و پشتیبان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول