اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واشنگتن اگزماینر:

اوباما از اعتماد آمریکایی‌ها برای تحقق اهداف سیاسی سوءاستفاده کرد

خبرگزاری فارس: یک نشریه آمریکایی با اشاره به اینکه اوباما چهار سال از اعتماد آمریکایی‌ها برای تحقق اهداف سیاسی خود سوء استفاده کرده است، نوشت رئیس‌جمهور فعلی به وعده‌های خود عمل نکرد و شایسته ریاست مجدد بر کاخ سفید نیست.

اوباما از اعتماد آمریکایی‌ها برای تحقق اهداف سیاسی سوءاستفاده کرد

به گزارش فارس، «تیموتی پی کارنی» ستون نویس سیاسی روزنامه آمریکایی «واشنگتن اگزماینر» در گزارشی به سوء استفاده «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا از اعتماد عمومی برای رسیدن به اهداف سیاسی پرداخته و نوشته است که اوباما وعده داد که دولت را پاکسازی کند و به احیای اعتماد مردم آمریکا به سران این کشور بپردازد اما او خلف وعده کرد و به جای عمل به وعده هایش، چهار سال برای ما پارتی بازی، مخفی کاری و فریب به ارمغان آورد.

کارنی در این گزارش نوشته است که: ما باید تشخیص دهیم که در شرایط فعلی با مشکلی فراتر از کسری دلار روبرو هستیم. اوباما در اولین سخنرانی سالانه خود به کنگره آمریکا اعلام کرد که: ما با کمبود اعتماد و تردیدهای عمیق و ویرانگری درباره نحوه عملکرد واشنگتن و رشد آن در طول سال ها روبرو هستیم.

اوباما چند ثانیه بعد در همان سخنرانی درباره همین موضوع به کنگره و کشور آمریکا آشکارا دروغ گفت و اینطور اعلام کرد که: ما دلالان سیاسی را از سمت های شغلی مربوط به سیاست گذاری حذف کرده ایم.

این در حالیست که در ردیف جلوی مجلس نمایندگان 4 نفر از لابی گران سابقی می نشستند که اوباما آنها را به عنوان اعضای کابینه منصوب کرده بود. در آن زمان که اوباما درباره حذف لابی گران از سمت های سیاست گذاری آمریکا صحبت می کرد، بیش از 40 نفر از لابی گران سابق مشغول سیاست گذاری در دولت او بودند.

در ادامه این گزارش آمده است که لحظات مربوط به بزرگ ترین ناکامی های اوباما مربوط می شود به شکست او در روراستی با مردم آمریکا و کشمکش قدرت با لابی گرایان و ناکامی ظاهری او در تلاش برای رسیدن به این هدف.

کارنی در ادامه مقاله خود نوشته است که اوباما در طول ریاست خود بر کاخ سفید کمبود اعتماد مردم به سران این کشور که به هنگام آغاز ریاستش به ارث برد را افزایش داده است.

ستون نویس روزنامه «واشنگتن اگزماینر» در ادامه به جنگ لیبی اشاره کرده و نوشته است که اوباما بدون داشتن مجوز قانونی وارد جنگ با لیبی شد و تلاش کرد تا با توصیف اقدام خود در قبال لیبی به عنوان «اقدامی جنبشی»، از موضوع عدم مجوز خود برای دخالت نظامی در لیبی طفره برود.

بر اساس این گزارش، دولت اوباما شفافیت را سرکوب کرد و به ایجاد توجیه های جدید برای رد درخواست های مبتنی بر قانون آزادی اطلاعات پرداخت. رئیس جمهوری آمریکا با گمراه کردن مردم ریاست کرده است و در حال حاضر در تلاش است تا همان راه را ادامه دهد.

در پایان گزارش واشنگتن اگزماینر اینطور نوشته شده است که اوباما به وعده های خود در طول چهار سال گذشته عمل نکرد و تمام اعتماد مردم آمریکا را از دست داد و شایستگی اعتماد مجدد مردم و بازگشتن به ریاست کاخ سفید را ندارد.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول