اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جشنواره رسانه‌ای حضرت معصومه (س) خبر داد

برگزاری جشنواره رسانه‌ای حضرت معصومه (س) به صورت منطقه‌ای

خبرگزاری فارس: دبیر جشنواره رسانه‌ای حضرت معصومه (س) از برگزاری این جشنواره از سال آینده به صورت منطقه‌ای خبر داد.

برگزاری جشنواره رسانه‌ای حضرت معصومه (س) به صورت منطقه‌ای

حسین محمدرضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به جایگاه شهر مقدس قم در انقلاب اسلامی و ولایتمداری مردم این شهر اظهار کرد: امروز قم خاستگاه بیداری اسلامی بوده و حوزه‌های علمیه نیز در این میان نقش محوری دارند که همه این برکات به دلیل وجود بارگاه نورانی کریمه اهل بیت (ع) در قم است.

وی افزود: گرامیداشت مقام والای حضرت فاطمه معصومه (س) در مناسبت‌های مختلف کاری بسیار پسندیده است اما نباید به سالروز میلاد و وفات آن حضرت محدود شود بلکه می‌توان ظرفیت‌های دیگری را برای این منظور یافت که یکی از آنها سفر مقام معظم رهبری به قم در سال 89 است.

دبیر جشنواره رسانه‌ای حضرت معصومه (س) با اشاره به بیانات ارزشمند رهبری در جمع مردم قم خاطر نشان کرد: چنانچه محورهای سخنان حکیمانه ایشان بازخوانی و تدوین شود می‌تواند تحولی عظیم در همه بخش‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی قم به وجود آورد.

وی ادامه داد: در کنار توجه مسئولان و نهادهای ذی‌ربط به فرمایشات مقام معظم رهبری، حمایت رسانه‌ای از این رهنمودها و اقداماتی که در راستای منویات ایشان صورت می‌گیرد تأثیر فراوانی بر روند توسعه همه‌جانبه قم داشته و می‌تواند به عملیاتی شدن بسیاری از برنامه‌ها کمک کند.

محمدرضایی با بیان اینکه نخستین جشنواره رسانه‌ای حضرت معصومه(س) در راستای اهداف ذکر شده در قم برگزار خواهد شد، گفت: بیان جایگاه این بانوی گرامی نزد اهل بیت (ع)، معرفی قم به عنوان خاستگاه انقلاب و پیشرو در اجرای صحیح مدیریت اسلامی ایرانی، آشنا ساختن نسل حاضر با روحیه ولایت‌مداری مردم قم از گذشته تاکنون و مواردی از این دست از جمله محورهای این جشنواره خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در قالب خبر، گزارش، عکس و گزارش تصویری به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

دبیر جشنواره رسانه‌ای حضرت معصومه (س) اضافه کرد: مهلت ارسال آثار تا 25 آبان‌ ماه سال جاری خواهد بود.

وی با بیان اینکه آثار ارسالی توسط هیئتی متشکل از اصحاب رسانه در قم مورد داوری و ارزیابی قرار خواهد گرفت، ادامه داد: معیارهای خاصی برای گزینش آثار برتر وجود خواهد داشت ضمن اینکه جایزه سفر مشهد مقدس برای پنج نفر نخست در نظر گرفته شده است.

محمدرضایی افزود: جشنواره رسانه‌ای حضرت معصومه (س) در دوره نخست به صورت استانی برگزار می‌شود و امیدواریم با حمایت‌های بیشتر سال آینده بتوانیم این جشنواره را به صورت‌ منطقه‌ای با حضور استان‌هایی نظیر خراسان رضوی، اصفهان، فارس، قزوین و ... که هر یک دارای نقاط اشتراک مذهبی با قم هستند برگزار کنیم؛ ضمن اینکه در صورت امکان، ملی شدن این جشنواره نیز در دستور کار قرار دارد.

شایان ذکر است موضوعات این جشنواره به شرح زیر است:

1. حضرت فاطمه معصومه (س) در دیدگاه اهل بیت (علیهم‌السلام)

2. حضرت فاطمه معصومه (س) الگوی عفاف و حجاب

3. حضرت فاطمه معصومه (س) محور توسعه همه‌جانبه قم

4. حضرت فاطمه معصومه (س) بانوی کرامت و شفاعت

5. حضرت فاطمه معصومه (س) و حوزه علمیه

6. حرم اهل بیت (علیهم‌السلام) و مدیریت شهری

7. حرم اهل بیت (علیهم‌السلام) و معماری اسلامی

8. قم خاستگاه انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی

9. دلایل هجرت حضرت فاطمه معصومه (س) از مدینه تا ایران (هجرت و ولایت)

10. قم، الگوی ولایت‌مداری

انتهای پیام/ز10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول