اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی خبر داد

حضور فعال هنرمندان آذربایجان‌شرقی در 5 نمایشگاه پاییزه صنایع‌دستی کشور

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از حضور فعال و مشارکت هنرمندان استان در 5 نمایشگاه صنایع‌دستی کشور در پاییز سال‌جاری خبر داد.

حضور فعال هنرمندان آذربایجان‌شرقی در 5 نمایشگاه پاییزه صنایع‌دستی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی بعد‌ازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: 22 نفر از هنرمندان صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی به نمایندگی از استان در نمایشگاه‌های توانمندی صنایع‌دستی استان‌های کشور طی این دو ماه حضور یافته بودند.

وی تصریح کرد: گلستان، سیستان و بلوچستان، یزد، مجموعه کاخ سعدآباد تهران و خراسان‌رضوی استان‌های برگزارکننده نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و جشنواره‌های فرهنگ و اقوام ایرانی که هنرمندانی از آذربایجان‌شرقی در آنها حضور یافته‌اند، را تشکیل می‌دهند.

محمدی با اشاره به حضور آثاری از تمام استان‌های کشور در این نمایشگاه‌های ملی خاطرنشان کرد: ورنی، نازک‌کاری چوب، سراجی سنتی، همجوشی شیشه، سفال، سرامیک، زیورآلات سنتی، حکاکی روی نقره، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، رودوزی‌های سنتی و آلاچیق‌های عشایری آذربایجان‌شرقی رشته‌های صنایع‌دستی و غرفه‌های استان را در این نمایشگاه‌ها تشکیل می‌دادند.

رئیس شورای فنی صنایع‌دستی استان آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: همچنین صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی توانست رتبه استان برتر را در نمایشگاه و جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین در استان گلستان به دست آورد.

محمدی با اشاره به لزوم حضور مستمر هنرمندان صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی خاطر‌نشان کرد: حضور در نمایشگاه‌های تخصصی از جمله برنامه‌های دائمی هنرمندان استان به شمار می‌رود، که به دلیل اهمیت آشنایی سایر شهرها و کشورها با توانمندی‌ها و جاذبه‌های فرهنگی استان هنرپرور آذربایجان‌شرقی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی همچنین افزایش 11 درصدی اعتبارات آموزشی صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی را در سال 91 نسبت به سال گذشته از دیگر اقدامات انجام گرفته میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان در راستای حمایت از هنرمندان و فعالان رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در استان عنوان کرد.

انتهای پیام/ز20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول