اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

حامد کرزی:

حاکمیت ملی افغانستان اجازه نمی‌دهد خارجی‌ها در انتخابات حضور داشته باشند

خبرگزاری فارس: حامد کرزی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نخست وزیر ایتالیا بار دیگر تأکید کرد که حاکمیت ملی افغانستان اجازه نمی‌دهد خارجی‌ها در انتخابات این کشور حضور داشته باشند.

حاکمیت ملی افغانستان اجازه نمی‌دهد خارجی‌ها در انتخابات حضور داشته باشند

به گزارش فارس، رئیس جمهور افغانستان امروز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نخست وزیر ایتالیا در کابل بیان داشت: حضور اتباع خارجی در نهادهای داخلی کشورهایی که دارای استقلال هستند دیده نمی‌شود.

کرزی ضمن مخالفت با حضور 2 تبعه خارجی در کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی، گفت که نیازی به حضور خارجی‌ها در انتخابات نیست و حاکمیت ملی افغانستان نیز این اجازه را نمی‌دهد.

به گزارش شبکه ملی افغانستان، کرزی در این کنفرانس مطبوعاتی کوتاه تصریح کرد که افغانستان در حال حاضر دارای حاکمیت ملی و قانون اساسی است و باید انتخابات و امور سیاسی و اجتماعی را خود به پیش ببرد.

رئیس جمهور افغانستان گفت: صبح امروز در دیدار با نخست وزیر ایتالیا روی موضوعات مختلف از جمله انتخابات آینده ریاست جمهوری افغانستان بحث و گفت‌وگو صورت گرفت.

در این کنفرانس مطبوعاتی، نخست وزیر ایتالیا نیز در سخنانی با اشاره به چهارم نوامبر (روز ارتش ایتالیا) گفت: امروز روز ملی نیروهای مسلح ایتالیا است و فرصت مناسبی بود که از افغانستان و نیروهای ایتالیایی که در ولایت «هرات» فعالیت می‌کنند، دیدار کنم.

وی اظهار داشت: نظامیان ایتالیایی تلاش می‌کنند تا انتقال مسئولیت‌ها به نیروهای افغان انجام شود.

نخست وزیر ایتالیا با اشاره به پایان نقش نظامی ناتو پس از سال 2014، گفت که 2014 سال تغییر و تحول است نه سال برگشت به گذشته.

وی تصریح کرد: ایتالیا در کنار سایر کشورها حمایت خود را از افغانستان ادامه می‌دهد و این کشور را تنها نخواهد گذاشت.

این مقام ایتالیایی به پیمان استراتژیک «کابل- رم» که در ششم ژانویه سال جاری به امضا رسید نیز اشاره کرد و گفت: در حال این پیمان به مرحله اجرا گذاشته شده است.

رئیس جمهور افغانستان ماه گذشته نیز با حضور 2 تبعه خارجی در کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی مخالفت کرد.

در قانون کمیسیون انتخابات افغانستان، حضور 2 تبعه خارجی در کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی پیش بینی شده اما حامد کرزی تاکنون از تأیید این قانون خودداری کرده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول