اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قدمگاه نیشابور:

شهر قدمگاه نیشابور باید متناسب با نیازها توسعه یابد

خبرگزاری فارس: امام جمعه قدمگاه نیشابور خواستار توسعه فضا و عمران بقعه متبرکه قدمگاه رضوی متناسب با نیازها توسط سازمان اوقاف و امور خیریه شد.

شهر قدمگاه نیشابور باید متناسب با نیازها توسعه یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، حجت‌الاسلام محمدرضا محمدنسب صبح امروز در دیدار با مسئولان اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در مسجد حضرت زهرا(س) و ام‌البنین(س) بقعه متبرکه قدمگاه رضوی، افزود: این شهر میقات‌الرضا(ع) است و میلیون‌ها زائر امام‌رضا(ع) از این مسیر تردد می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه بنا در دوره شاه عباس صفوی ساخته شده است، تصریح کرد: 33 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد در حالی که هنر ما فقط نگهداری و مرمت بنای بقعه و باغ پیرامون است.

امام جمعه قدمگاه خواستار ارائه خدمات بیش‌تر فرهنگی و رفاهی برای زائران بقعه شد.

محمدنسب با اشاره به ساخت مسجد حضرات زهرا(س) و ام‌البنین(س) در بقعه توسط خیران کویتی، تصریح کرد: بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند و باید فرهنگ زیارت و توسل گسترش یابد.

وی با یادآوری اینکه امام‌رضا(ع) در طول سفر از مدینه به مرو در مکان‌های مختلفی توقف داشته‌اند، افزود: چندین قدمگاه وجود دارد که مشهورترین آنها همین شهر قدمگاه است.

امام جمعه قدمگاه درباره معروف‌ترین قدمگاه‌های جهان اسلام، خاطرنشان کرد: در مسجدالحرام، مقام حضرت ابراهیم(ع) به معنای اثر قدم ایشان وجود دارد که حاجیان باید دو رکعت نماز طواف و طواف نساء پشت این قدمگاه اقامه کند.

محمدنسب دومین قدمگاه را شانه پیامبر اکرم(ص) بر اثر قدم حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) عنوان کرد و افزود: امام علی(ع) به هنگام فتح مکه به امر حضرت رسول اکرم(ص) پا روی دوش ایشان گذاشتند و بت‌هایی را که بر روی در و دیوار آویزان بود، پاک‌سازی و ویران کردند.

وی مکان سومین قدمگاه معروف را قدمگاه حضرت رسول اکرم(ص) در مسجدالاقصی دانست که از سفر معراج ایشان به یادگار مانده است.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول