اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز طی مراسمی

50 طلبه خوزستانی معمم شدند

خبرگزاری فارس: مراسم عمامه‌گذاری50 طلبه حوزه‌های علمیه سراسر استان خوزستان با حضور پرشور مردم و مسئولان در اهواز برگزار شد.

50 طلبه خوزستانی معمم شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، این آیین که ظهر امروز با حضور خانواده‌های طلاب و روحانیون، خانواده معظم شاهد و ایثارگر، مسئولان استانی و دست اندرکاران حوزه‌های علمیه در مسجد اعظم حوزه علمیه امام خمینی (ع) اهواز برگزار شد، 50 طلبه به کسوت روحانیت نائل شدند.

در این آیین که حجت‌الاسلام والمسلمین میر احمدرضا حاجتی مدیر حوزه‌های علمیه خوزستان و سید جعفر حجازی استاندار خوزستان نیز حضور داشتند طلاب خوزستانی به دست آیت الله سیدمحمد علی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز معمم شدند و لباس مقدس روحانیت را به تن کردند.

این طلاب تازه مبلس شده بخشی از طلابی بودند که در سال جاری پس از گذراندن دروس حوزوی درخواست پوشیدن لباس روحانیت را داشتند.

در سال جاری200 نفر از طلاب حوزه‌های علمیه خوزستان درخواست پوشیدن لباس روحانیت را داده بودند که بر اساس ضوابط حوزه علمیه با درخواست 130 نفر موافقت شد که مراسم عمامه گذاری 50 نفر از آن‌ها همزمان با عید سعید غدیر خم در مراسم باشکوهی برگزار شد.

تعدادی دیگری از این طلاب نیز در روزهای قبل و همزمان با دهه ولایت در نقاط مختلف اهواز با حضور آیت الله جزایری لباس مقدس روحانیت را به تن کردند.

یکی از حاشیه‌های جالب مراسم عمامه گذاری 50 طلبه حوزه‌های عملیه سراسر استان خوزستان برگزاری و اجرای تمام برنامه توسط روحانیون بود به طوری که مجری برنامه و قاری قرآن نیز روحانی بودند.

حاج احمد سمیع از مداحان به نام خوزستان و اهواز با اشعار خود در مدح مولا علی (ع) بر معنویت محفل را افزود و با مداحی خود حاضران را به وجد آورد.

خانواده یکی از روحانیون تازه معمم شده هنگامی که به دست آیت الله موسوی جزایری ملبس شد با آویختن حلقه‌ای گل به گردنش به او تبریک گفتند.

برای عمامه گذاری ابتدا طلابی که از سادات گرانقدر و ذریه حضرت زهرا (ع) بودند و سپس مابقی طلاب به دست نماینده ولی فقیه در خوزستان معمم شدند.

زعیم حوزه‌های علمیه خوزستان هنگامی گذاشتن عمامه‌ها ابتدا آن‌ها را می‌بوسید سپس بر سر طلاب تازه ملبس شده می‌گذاشت.

انتهای پیام/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول