اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال 92

همایش بین‌المللی علامه محمدتقی آملی در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار آمل گفت: همایش بین‌المللی علامه شیخ محمدتقی آملی این عالم وارسته جهان اسلام سال 92 در قم برگزار می‌شود.

همایش بین‌المللی علامه محمدتقی آملی در قم برگزار می‌شود

یدالله اکبرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان آمل ابراز داشت: غدیر برای همه بشریت چراغ راه است که در آن مقام نبوت با ولایت اتصال یافته است.

وی افزود: پیوند با ولایت سنگ‌بنای اصلی انقلاب اسلامی ما بوده است زیرا هرچه داریم به برکت مقام ولایت و غدیر است.

اکبرزاده با اعلام اینکه در وصیت‌نامه شهدای هشت سال دفاع مقدس ما نیز اطاعت از ولایت و امام امت به روشنی واضح است، بیان داشت: همه ما در راستای انتقال فرهنگ غدیر مسئول هستیم.

فرماندار آمل با اشاره به هفته پدافند غیرعامل و برگزاری مانور استانی در این شهرستان یادآور شد: پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیر مسلحانه‌ای است که در راستای کاهش صدمات جانی و مالی در زمان حادثه یا جنگ سخت از آن استفاده می‌شود.

وی با اعلام اینکه انقلاب اسلامی ما انقلابی مستقل بوده که روی پای خود ایستاده است، تاکید کرد: پدافند عامل استفاده از همه ابزارهای سخت‌افزاری و دفاعی برای دفاع در مقابل دشمن نظیر جنگ تحمیلی است ولی حفظ روحیه، انسجام، وحدت، حفظ تمامیت ارضی و امنیت ملی از مهمترین اهداف پدافند غیرعاممل است.

فرماندار آمل در مورد 14 آبان ماه سالروز تشکیل شورای فرهنگ عمومی و روز ملی مازندران یادآور شد: در 14 آبان ماه سال 246 هجری حکومت علویان در طبرستان و شهرستان آمل شکل گرفت که اسناد پویا و گویایی برای اینه ادعا موجود است.

به گفته اکبرزاده، ناصر الحق و میرقوام‌الدین مرعشی از رهبران آن حماسه ماندگار در آمل بودند که هم‌اکنون قبورشان در این شهرستان وجود دارد.

وی اضافه کرد: به همین منظور جشن بزرگی شامگاه فردا امروز به مناسبت روز ملی دماوند و تیرماه سیزده شو یا تیرگان در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار می‌شود.

اکبرزاده با اعلام اینکه در سال 89 و 90 آمل فعال‌ترین شهر در برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی در استان مازندران بوده است، تصریح کرد: برگزاری همایش بین‌المللی طالب آملی، پیگیری تشکیل بنیاد ششم بهمن، برگزاری همایش ملی علامه شیخ محمدتقی آملی و حماسه اسلامی ششم بهمن سال 60 از دستاوردهای بزرگ این شورا به ریاست امام جمعه آمل بوده است. 

فرماندار آمل با اشاره به اینکه همایش بین‌المللی علامه شیخ محمدتقی آملی سال آینده در قم برگزار می‌شود، گفت: علامه شیخ محمدتقی آملی یکی از بزرگان جهان اسلام بوده که در اخلاق، عرفان و فلسفه کم‌نظیر است، این عالم وارسته استاد علامه حسن‌زاده و آیت‌الله جوادی آملی بوده است.

وی با تاکید اینکه آیت‌الله محمدتقی آملی در بین مردم آمل مظلوم مانده است، گفت: این عالم بزرگ در بین مردم این شهرستان نیز زیاد شناخته شده نیست و باید برای شناخت این شخصیت بزرگ علمی و دینی در بین مردم بیش از گذشته بکوشیم.

انتهای پیام/صا20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول