اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان خبر داد

فعالیت 800 بافنده شناسنامه‌دار در دشتستان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 800 بافنده در دشتستان شناسنامه‌دار شده‌اند.

فعالیت 800 بافنده شناسنامه‌دار در دشتستان

ابوالقاسم محمدزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتستان اظهار داشت: اداره صنعت و معدن و تجارت دشتستان در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی در سال جاری اهتمام خاصی داشته و تسهیلات ویژه‌ای برای این عزیزان فراهم کرده‌ایم.

وی افزود: در سالی که توسط مقام معظم رهبری به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده باید از تولیدکنندگان داخل حمایت قاطع و مؤثری انجام دهیم و این اداره در حد توان و بضاعت خود در این مسیر فعالیت دارد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان با اشاره به اهمیت صنعت قالی‌بافی در دشتستان و با تاکید بر لزوم حمایت از بافندگان فرش دستبافت خاطر نشان کرد: بر اساس آمار موجود بیش از 2 هزار بافنده فرش در دشتستان فعالیت دارند که برای ساماندهی این عزیزان تلاش مضاعفی انجام گرفته است.

محمدزاده تصریح کرد: حدود 55 درصد بافندگان دشتستان از تسهیلات بیمه‌ای استفاده می‌کنند و حدود یک‌هزار و 100 نفر از بافندگان در شهرها و روستاهای دشتستان از خدمات بیمه تامین اجتماعی برخوردار هستند.

وی اضافه کرد: 350 نفر از این بافندگان از ابتدای سال جاری تاکنون بیمه شده و 200 نفر دیگر نیز برای پوشش بیمه‌ای به تامین اجتماعی معرفی شده‌اند که امیدوار هستیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن بیمه شوند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دشتستان از شناسنامه‌دار شدن 800 بافنده در دشتستان خبر داد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون برای 800 بافنده در شهرستان دشتستان کارت شناسایی صادر شده و امیدوار هستیم تا انتهای سال جاری تمام بافندگان شهرستان شناسنامه‌دار شوند.

محمدزاده از پرداخت تسهیلات کم‌بهره به بافندگان فرش دستباف خبر داد و متذکر شد: در نیمه اول امسال 340 نفر از بافندگان شهرستان برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی با بهره پنج درصد به بانک معرفی شدند.

این مسئول در پایان اذعان داشت: از تمام ظرفیت موجود در شهرستان برای حمایت از بافندگان و فعالان این صنف استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول