اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دانش‌آموزان و دانشجویان آذربایجان‌شرقی:

همچنان ایستاده‌ایم / پرچم مبارزه با استکبار را همیشه برافراشته نگه خواهیم داشت

خبرگزاری فارس: دانشجویان و دانش‌آموز آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه مردم دنیا نه گفتن به استکبار را از ملت ایران آموختند، اعلام کردند: پرچم مبارزه با استکبار را همیشه برافراشته نگه خواهیم داشت.

همچنان ایستاده‌ایم / پرچم مبارزه با استکبار را همیشه برافراشته نگه خواهیم داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، روز 13 آبان حوادث بزرگ و سرنوشت‌ساز ملت ایران را در پیشانی خود حک کرده است، ردپای استکبار جهانی در تبعید امام در سال 42 در کشتار دانش‌آموزان و دانشجویان در سال 57 و در نهایت مهر بطلانی که دانشجویان خط امام با تسخیر سفارت آمریکا بر دخالت و دست‌اندازی‌های استکبار جهانی در میهن اسلامی زدند.

ویژگی مشترک هر سه حادثه مهم، ردپای سیاست‌های استعمارگرانه و مداخله‌جویانه آمریکاست، از این رو حماسه 13 آبان جایگاه مهم و شایسته‌ای در تاریخ انقلاب و مبارزات حق‌طلبانه همه آزادگان جهان دارد و مردم ایران در سالگرد این انقلاب عظیم، همچنان آمریکا را دشمن شماره یک خود می‌دانند و اعلام می‌دارند پرچم مبارزه با استکبار را همیشه برافراشته نگه خواهند داشت.

دانش‌آموزانی که هنگام تبعید امام در سال 42 خردسالانی بیش نبودند، 15 سال بعد به غیورمردانی تبدیل شدند که بر ظلم و بیداد شوریدند.

در آن روزها حتی گفت‌وگوهای کودکان خردسال نه بر سر بازی‌ها و بازیچه‌ها که از ظلم شاه و راهپیمایی‌ها بود.

در آن روزها شعاری برگرفته از امام شهیدان و آزادگان امام حسین(ع) ورد زبان همگان بود و متفکران بزرگی چون شریعتی و مطهری هم از این پیام به خوبی بهره می‌جستند، «ان الحیاه عقیدة و جهاد».

بی‌گمان، دانش‌آموزان آگاه و رشید در مبارزه با استکبار همواره نقشی فعال و فراموش‌ناشدنی ایفا کرده‌ا‌‌ند، این عزیزان بودند که در 13 آبان 1357 به مردم مسلمان ایران، شور و شعور همچنین عشقی دوباره بخشیدند.

آنان از آینه احساس و شعور مردم انقلابی غبار برگرفتند و هویت مسلمانی، خوداتکایی و مبارزه با استکبار را به همگان آموختند، این نوجوانان دانش‌دوست بودند که با شعارهای توفنده و مشت‌های گره‌خورده، پایه‌های حکومت مزدور پهلوی را سست کردند و لرزه بر اندام زمامداران کاخ سفید انداختند.

این جوانان دانشجو بودند که با قیام خویش به مستضعفان آموختند که برای به دست آوردن حقوق از دست رفته خود، باید با ستمگران جهانی بستیزند.

خمینی کبیر، عظمت‌های آیین احمدی را در پرتو کرامت‌های محمدی(ص) و انوار پاک علوی(ع) فرا راه بشر این روزگار و همه روزگاران آینده قرار داد.

* مردم دنیا «نه» گفتن را آموخته‌اند

شکوه سیزدهم آبان را پاس می‌داریم زیرا مردانگی، فتوت، ایثار، از خودگذشتگی و دشمن‌ستیزی با سران کفر را مقدس می‌دانیم، یاد همه شهیدان این روزهای بزرگ گرامی باد و خاطره سیزده آبان همیشه در جان‌ها جاودان باد.

سیزدهم آبان روزی است که جوانه‌های سبز ایمان رویید و دانش‌آموزان مسلمان به نشانه اعتراض به حکومت، در دانشگاه تهران اجتماع کردند و تاریخ شاهد خون به ناحق ریخته آنان شد.

دانش‌آموزان انقلابی برخاستند تا نورگوهر دانش و دانش‌آموزی را در آینه حماسه و دلیری بتابانند و غبار خودباختگی را از سیمای مدرسه بروبند، آنان برخاستند تا انقلاب ننشیند و فریاد کردند تا جهان، پیام انقلاب را بشنود.

اینک ما مانده‌ایم با خاطرات آن روزها و می‌دانیم که امروز اگر به سایه راحت نشسته‌ایم، مدیون استقامت شهیدانی هستیم که در آشوب ظلمت چیره، به مصاف شب رفتند تا ایمان خفته انسان را به سامان صبح برسانند.

سیزدهم آبان روز دانش‌آموز نام گرفت تا یادآور روزی باشد که غنچه‌های مکتب عشق با خون پاک خود نهال انقلاب را آبیاری کردند و با لبیک به ندای امام و مقتدای خود و شتافتن به سوی حق، ملکوتی شدند.

آری بزرگ‌ترین و مهم‌ترین درس سیزدهم آبان مبارزه با استکبار جهانی بود که اینک هراس مبارزه با استکبار را از هر کوی و برزنی ربوده است و هیچ‌کس در اقصی نقاط جهان از مبارزه با استکبار ترسی به دل راه نمی‌دهد و با عزمی جزم و اعتقادی عمیق مبارزه‌طلبی را برمی‌گزیند.

سیزدهم آبان نماد مظلومیت ملتی است که در این روز فریاد حق‌طلبی سر داد، فریادی از عمق وجود که طنین و قوت آن به گوش جهانیان رسید و همه را به استکبارستیزی فراخواند.

مبارزه با استکبار اصل اساسی، وظیفه و تکلیف شرعی است و مهم نیست کدامین دولت و رژیم استکباری را نشانه می‌گیرد زیرا مبارزه با استکبار، مبارزه با تکبر و بی‌اعتنایی به ارزش‌های ملتی است که حقانیت، ارزش‌ها و اعتقادات خود را باور دارند و برای اثبات آن از هیچ تلاش و مبارزه‌ای حتی نثار جان خود مضایقه نکرده و نمی‌کنند و اجازه نمی‌دهند مستکبران براساس منافع‌طلبی و سودجویی در امور مملکتشان دخل و تصرف کنند.

بارقه امید میان ملت‌های جهان گرچه تارهای نامریی دارد اما آنچنان محکم به هم تنیده شده است که دیگر ظلم و ستم و زور، تاب چیره شدن بر آن را ندارد.

این بار نیز همچون سالیان نخست انقلاب مردم دنیا «نه» گفتن را آموخته‌اند و از تبعیت بی‌چون و چرا خبری نیست، زیرا بیداری اسلامی همه مردم جهان را به خود آورده است تا رفتاری از سر تامل بروز دهند و پیروی کورکورانه را برای خود ممنوع سازند.

سردمداران استکبار جهانی نیز به دائمی بودن استکبارستیزی جهان پی برده‌اند و همچون فرد در حال غرق شدن به هر ریسمانی هر چند کهنه و فرسوده چنگ می‌زنند.

یوم‌الله سیزدهم آبان ماه نماد اوج استعمارستیزی و پایداری جوانان، ملت و کشوری ‌است که تا قبل از آن هیچ ملت، دولت و کشوری از جمله شاه مخلوع ایران توان مقابله با استثمار و استکبار جهانی را نداشت.

اگر امام خمینی(ره) و اهدافش همیشه زنده خواهد ماند به دلیل روشنی آن و در خط اسلام و برای خدا بودنش است که به تمام ملل ایران و جهان اثبات شده و چون حجتی تمام و روشن است.

درود بر مردان بزرگی که از هر چه داشتند برای روشنگری جامعه خود و دیگر جوامع در راه خدا نثار کردند تا امروز برای تمام جهان درسی همه‌گیر باشد.

بر همین اساس مردم سراسر کشور به ویژه دانشجویان و دانش‌آموزان امروز با برگزاری راهپیمایی یاد و خاطره این روز را گرامی داشته و همچون پیشینیان خود فریاد مرگ بر آمریکا سر دادند.

*همچنان مردم تبریز پرشور هستند

راهپیمایی 13 آبان امسال تبریز از مصلای امام خمینی (ره) به سمت میدان ساعت تبریز برگزار شد.

در این راهپیمایی تشکل‌های مختلف دانش‌آموزی با لباس‌های متحدالشکل و نمادهای ویژه هر تشکل در کنار امت حزب الله حضور داشتند و شعارهای ضداستکباری را سر دادند.

* پرشورتر از سال‌های گذشته

دانش‌آموزان، دانشجویان و اقشار مختلف مردم تبریز در این راهپیمایی وحدت و همدلی خود را حول محور ولایت فقیه و رهبر خود به نمایش در آوردند و یک صدا با شعار الله‌اکبر، این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده، خامنه‌ای خمینی دیگر است ولایتش ولایت حیدر است،مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، سیزدهم آبان ماه، یوم‌الله یوم‌الله صدای حقانیت خود را به گوش جهانیان رساندند و تنفر و انزجار خود را از استکبار جهانی به نمایش گذاشتند.

دانشجویان دانشگاه‌های تبریز نیز به همراه رئیس دانشگاه و اساتید خود حضور گسترده داشتند و  شعارهایی مبنی بر دانشجوی پیرو خط امام ، برتو و همت تو از ما سلام، دانشجوی مسلمان دل آگاه، زنده شد از تو نهضت روح‌الله، دانشجوی شجاع ایران زمین، برتو و بر غیرت تو آفرین و تسخیرکردی ای دلیرو دانا، لانه جاسوسی آمریکا را سر دادند.

بیشتر دانش‌آموزان و دانشجویان در این راهپیمایی با پیشانی‌بند یا علی، یا زهرا و یا حسین شرکت کرده بودند.

این دانشجویان و دانش‌آموزان با در دست داشتن تصاویر رهبر معظم انقلاب اسلامی و حضرت امام خمینی (ره) اعلام کردند تا پای جان در راه حفاظت از آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.

گزارش خبرنگاران فارس از شهرها و بخش‌‌های استان حاکی است در تمام این نقاط راهپیمایی پرشوری برگزار شد. 

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول