اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح:

خلبان شهید کیانجو فرزند سرزمین آزادی‌خواهان است

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: خلبان شهید کیانجو فرزند سرزمین انسان‌های آزادی‌خواه، فداکار و شجاع همچون مدرس قهرمان، حسین خرازی، احمد کاظمی دلاور و هزاران فرهنگی دین‌دار و ولایت‌مدار اصفهان است.

خلبان شهید کیانجو فرزند سرزمین آزادی‌خواهان است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد کل نیروهای مسلح استان اصفهان، سرلشگر سیدحسن فیروزآبادی در پیامی به مناسبت بازگشت پیکر مطهر شهید امیر سرلشکر خلبان شهید قدرت‌الله کیانجو اعلام کرده است: دوران حماسه دفاع مقدس و مجاهدت شهیدان همواره به عنوان برهه‌ای درخشان و نورانی است که اصفهان و اصفهانی‌ها پرچم‌دار این دوران محسوب می‌شوند.

در این پیام افزوده شده است: دشمن در معرکه تهاجم همه جانبه خود به ایران اسلامی به قصد پیروزی سریع به مرزهای ایران تاخت، اما در زمین و آسمان و دریا با مردان بی‌نظیر مواجه شد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشور در این پیام تصریح کرد: آنها بی‌هراس از هیچ قدرتی سینه‌ها را سنگر میهن و ملت کرده بودند و با رزم درخشان، سجده عزت بر خاک پاک میهن نهادند و تا اوج پر کشیدند.

این پیام افزوده است: خلبانان تیزپرواز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نخستین ساعت‌های پس از حمله صدامیان، پیشتازان شهادت شدند و چه با صلابت و صداقت در بیعت نخستین‌شان با امام خمینی (ره) همچون 19 بهمن 1357 در عرصه دفاع مقدس مردانه ایستادند و خوش درخشیدند.

فیروزآبادی در این پیام آورده است: یکی از خیل این جاودانگان و قدم در راه نور گذاردگان عرصه دفاع مقدس، امیر سرلشکر خلبان قدرت‌الله کیانجو بود.

در ادامه پیام آمده است: امروز پس از 32 سال از آغاز جنگ تحمیلی پیکر مطهر در غربت مانده شهید کیانجو به وطن بازگشته است و چه شایسته و باشکوه توسط خلبانان و کارکنان نیروی هوایی و مردم وفادار ایران اسلامی مورد استقبال قرار گرفت.

فیروزآبادی در این پیام ابراز امیدواری کرده است که همه به عنوان ادامه‌دهندگان راه شهدا با تبعیت از فرامین فرمانده معظم کل قوا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای موجبات اعتلای روزافزون ایران اسلامی را فراهم آوریم.

به گزارش فارس، سرلشکر خلبان قدرت‌الله کیانجو 18 مهر سال 59، پس از به پرواز درآمدن از پایگاه ششم شکاری بوشهر به مقصد کوت عراق مورد اصابت قرار گرفت و به اسارت درآمد.

این خلبان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با صبر و تحمل در دوران اسارت، لباس شهادت برتن کرد و پس از سال‌ها، پیکر پاک او به زادگاهش بازگشت.

علاوه بر پیکر پاک این شهید سرافراز سال‌های دفاع مقدس، پیکر شش نفر از خلبانان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی نیز در منطقه کوت عراق کشف شده است.

انتهای پیام/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول